Forbes Israel Logo

השבוע בוול סטריט: החששות מפני הצוק הפיסקלי מפנים מקום לדוחות

תשומת לבם של המשקיעים בוול סטריט עשויה לעבור השבוע מהצוק הפיסקלי לנושאים מהותיים יותר, כגון הדוחות הכספיים לרבעון הרביעי של שנת 2012 שייצאו השבוע לדרך.

הדוחות הכספיים, אשר צפויים להתחיל ולהתפרסם בתום המסחר מחר עם חברת האלומיניום אלקואה, צפויים להיות רק מעט טובים יותר מהתוצאות הירודות של הרבעון השלישי. כסימן אזהרה, אומדנם של האנליסטים ירד בצורה משמעותית מאומדן חודש אוקטובר.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

המניות עלולות להיקלע לתנודתיות לאחר שבוע של עליות שערים חדות, בו מדד ה-500 S&P עמד ביום שישי על רמתו הגבוהה ביותר מאז 31 דצמבר 2007. המדד גם רשם את עלייתו השבועית הגדולה ביותר מזה יותר משנה.

אירופה מוזכרת בין הדאגות העיקריות שצוינו על ידי החברות שהזהירו לגבי תוצאות הרבעון הרביעי. אי הודאות לגבי האזור והתחזית הכלכלית החלשה הוזכרה על ידי יותר ממחצית מ-25 החברות הגדולות המרכיבות את 500 S&P שפרסמו אזהרות.

צילום: IngImage A.S.A.P

בשיחות ועידת אחרונות, הוזכרו דאגות מאקרו-כלכליות על ידי 10 חברות, בזמן שהצוק הפיסקלי הוזכר על ידי לפחות תשע כסיבה לאזהרות הרווחים.

"מספר הדברים שיכולים להשתבש אינו גבוה כל כך, אולם טווח השיבוש שעלול לחול הוא מה שמדאיג", אמר קורט וינטרס, מנהל תיקים בכיר בקרנות הנאמנות Whitebox במיניאפוליס.

ההסכם של הרגע האחרון בעניין הצוק הפיסקלי גרם לראלי במניות – אולם הקרב על קיצוצים נוספים בהוצאות צפוי להתחדש בחודשיים הקרובים.

גם המשקיעים הראו סימנים של דאגה לגבי בעיות החוב באירופה, כשחברת דירוג האשראי מודי'ס הקטינה בנובמבר את דירוג האשראי של צרפת. "יש עדיין מיתון באירופה, שהיא עדיין שותפת הסחר הגדולה ביותר עם הרבה חברות בארה"ב, ומהווה עדיין נתח גדול מהוצאות ההון הגלובלי", אמר אדם פארקר, אסטרטג ראשי במורגן סטנלי.

בין החברות שהביעו דאגה לגבי המצב באירופה היו eBay, שסמנכ"ל כספים שלה, בוב סוואן, דיבר על "לחצי מאקרו מאירופה" בשיחת ועידה אודות התחזית לרווחי החברה באוקטובר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.