Forbes Israel Logo

השווקים מעודדים מהממשלה באיטליה: פאריס מתחזקת ב-0.6%

סוכנות דירוג האשראי מודי'ס מאמינה כי איטליה עדיין עלולה להזדקק לחבילת חילוץ, למרות העובדה שהקמת הממשלה החדשה צפויה לסייע למדינה להימנע ממשבר מיידי. "אנו עדיין לא יכולים לפסול את האפשרות שאיטליה תבקש עזרה מהבנק המרכזי וממנגנון היציבות האירופי", אמר דיטמר הורמונג, מנהל בכיר במודי'ס, אשר צוטט בעיתון לה רפובליקה.

למרות אזהרת סוכנות הדירוג, מתנהלות היום בורסות אירופה בעליות שערים על רקע האופטימיות שהפיחה השבעת הממשלה האיטלקית החדשה בשווקים. בורסת לונדון מתחזקת ב-0.2%, בורסת פרנקפורט מוסיפה 0.4% לערכה ובורסת פאריס רושמת עלייה של 1%.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

ממשלתו של ראש הממשלה הטרי אנריקו לטה הושבעה אתמול, והיום צפוי ראש הממשל לטה לקבל גיבוי מצד המפלגה המרכז-דמוקרטית שלו ומצד מפלגתו של ראש הממשלה לשעבר סילביו ברלוסקוני, מה שישבור את הקיפאון ששרר במדינה בחודשיים האחרונים מאז הבחירות הצמודות בפברואר.


ראש הממשלה הנכנס לטה (משמאל) עם ראש הממשלה היוצא מונטי | צילום: רויטרס

הורמונג אמר כי מודי'ס תעקוב אחר יכולתה של הממשלה החדשה לבצע שינוי כולל בכלכלה המקומית. "נצטרך לבחון מחדש את רמת המחויבות של הממשלה ואת יכולתה לבצע רפורמות מבניות ענקיות להן היא זקוקה כדי לשפר את מצב האשראי שלה. "נכון לעכשיו, המצב נותר קשה", אמר.

ביום שישי הודיעה סוכנות הדירוג כי היא משאירה את דירוג האג"ח הממשלתיות האיטלקיות ברמה של Baa2, הודות לעלויות החוב הנמוכות של המדינה והעודפים התקציביים. אולם תחזית הדירוג של מודי'ס עבור איטליה נותרה שלילית, בשל המשבר הכלכלי המתמשך.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן