חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

השפל שלאחר הגאות? האמריקאים קונים פחות מכוניות הקיץ

הצרכנים האמריקאים שופכים פחות מזומנים על מכוניות בהשוואה לכמות הכסף שהוציאו בקיץ שעבר, ובכל זאת – 2016 עדיין מסתמנת כעוד שנה רווחית עבור תעשיית הרכב.

בשבוע שעבר הודיעו שתיים מבין יצרניות הרכב הגדולות בארצות הברית – פורד וג'נרל מוטורס – על ירידה במכירותיהן בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה, כשפיאט קרייזלר אמנם הגדילה מכירותיה, אך בשיעור נמוך וחד ספרתי. למרות האטה קיצית קלה, תעשיית הרכב עדיין יכולה להגיע לגבהים חדשים ולשבור שיאים השנה, כשמאחוריה ניצבים כלכלה משתפרת ומתחזקת, גז זול ואשראי נזיל.

"הקיץ לא הביא עמו מכירות מפוצצות כמו שראינו בשנה שעברה, אבל התעשייה עדיין נמצאת על המסלול לקביעת שיא מכירות שנתי", אמרה ג'סיקה קלדוול, מנכ"לית ניתוח התעשייה באתר Edmunds.com, המתמחה בכך. האנליסטים צופים כי בחודש אוגוסט מכירות הרכב תעלנה בשיעור שנתי מותאם לעונה לכדי 17.2 מיליון.

הקונים נוהרים יותר ויותר אל מגרשי המכוניות במהלך השנים מאז המשבר הכלכלי, והם קונים יותר ויותר מכוניות עם שולי רווח גדולים יותר, משאיות המונעות בגז ורכבי שטח רבים יותר מאשר מכוניות "רגילות".

Fotolia | ירידה במכירות הרכב הקיץ בארה"ב עוד לא חיסלה את הסיכוי לשיא שנתי

אולם, אפילו ירידה קלה בשיעורי המכירות של הרכבים בארצות הברית מעוררת את השאלה האם הגאות של תעשיית הרכב מתקרבת וקרבה אל סיומה, והאם יצרני הרכב יצטרכו להגביר את המבצעים שלהם על מנת למשוך קונים. במטרה לקבוע שיא חדש השנה, הצרכנים יצטרכו לקנות יותר מ-17.4 מיליון מכוניות עד סופה.

"כל הגורמים הכלכליים ממשיכים להצביע על מחצית שנייה חזקה של השנה ועוד שנת שיא פוטנציאלית של התעשייה", אמר מוסטפא מוחתרם, כלכלן ראשי בג'נרל מוטורס, בשבוע שעבר. "אנו סבורים שהתעשייה ממוקמת היטב במצב המאפשר לה לספק רמה גבוהה של דרישות הלקוחות".

ג'נרל מוטורס דיווחה על ירידה של 5% במכירותיה העונה, 212,915 כלי רכב, הנובעת חלקית מכך שבצורה מכוונת היא חדלה להתמקד בציי השכרת הרכב שלה. שברולט ממשיכה להיות קלף מנצח עבור החברה והשנה היא שנתה הטובה ביותר מאז 2007, עם נתח שוק שעלה בשבעה מתוך שמונת החודשים האחרונים.

גם המכירות של פורד ירדו ב-8% בהשוואה לשנה שעברה, לרמה של 214,482 כלי רכב, כשמה שפגע בה היא ירידה נדירה במספר האנשים שקונים רכבים מסדרת ה-F של החברה. בינתיים, גם מכירות הרכבים שם ירדו ב-25%.

פיאט קריילזר הייתה יצרנית הרכב הגדולה היחידה ששיפרה את ביצועיה מאז אוגוסט האחרון, עם עלייה במכירות בשיעור של 3% לכדי 96,756 כלי רכב, שאותה הובילה הפופולאריות של המותג Jeep.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן