Forbes Israel Logo

התאוששו מאתמול: המסחר בוול סטריט ננעל במגמה חיובית

המסחר בבורסה בוול סטריט ננעל בעליות שערים, למרות הירידות החדות בה ננעל אמש בעקבות הקפאת המסחר. עוד במוקד המסחר בעולם: אופטימיות לגבי פיתרון אפשרי למשבר היווני ועליות בסין ובאירופה.

כאמור, אמש הוקפא המסחר בוול סטריט למשך ארבע שעות, ובארה"ב הכחישו כי מדובר בפריצת האקרים למחשבי הבורסה. אי הוודאות גררה ירידות שערים חדשות כשנפתח המסחר, והבורסה בוול סטריט ננעלה במגמה שלילית.

למרות זאת, יום המסחר בניו יורק ננעל בעליות שערים, כאשר מדד הדאו ג'ונס הוסיף 0.2% לערכו, S&P 500 התחזק גם הוא ב-0.2%%, ונאסד"ק עלה ב-0.3%.

המשקיעים בעולם אופטימיים בעקבות פרסום חלק מהצעתה החדשה של יוון. במסגרת התכנית, תקבל המדינה סיוע בסך 50 מיליארד יורו, וכדי להחזיר את חובותיה היא תצטרך להעלות מיסים ולבצע קיצוצים בתקציב, בגובה של 8 מיליארד דולר בכל שנה.

צילום: thinkstock

כזכור, בתחילת השבוע הצביעו במשאל עם כ-61% מהאזרחים היוונים "לא" להמשך תכנית הסיוע מצד האיחוד האירופאי, תכנית אשר הייתה אמורה להכניס את יוון למשטר צנע, אשר יסייע ליוון לשלם את חובותיה לנושים. יוון הייתה אמורה להעביר עד סוף חודש יוני כספים בסך 1.6 מיליארד יורו. תוצאות משאל העם מעמידות בסימן שאלה את הישארותה של המדינה בגוש האירו, וייתכן כי היא תחזור למטבע הדרכמה. במהלך השבוע חלו כמה התפתחויות בנושא יוון, כאשר שר האוצר התפטר ופגישה של ראש הממשלה עם שרי היורוגרופ הסתיימה ללא תוצאות. ביום ראשון יחליטו השרים האם לקבל את התכנית החדשה.

המשקיעים באירופה מגיבים באופטימיות, כאשר הבורסות באירופה עולות. בגזרת סין, שחוותה ירידות שערים תלולות בימים האחרונים, ללא הצלחה מצד המשקיעים והממשלה לייצב את המסחר – הבורסה סוף סוף מגיבה היום בעליות, ומדד שנגחאי נוסק ב-5.7%. העליה הגיעה לאחר שהממשלה החליטה לא לאפשר בחצי השנה הקרובה את מכירת המניות של החברות הגדולות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.