חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

“התחזקות השקל מלמדת על האמון בכלכלה הישראלית, חרף ההרעה הביטחונית”

"למרות כישלונה של הפסקת האש וההסלמה הביטחונית, השקל ממשיך להציג עוצמה מרשימה למול הדולר", כך אומרים היום במחלקת המחקר של FXCM ישראל. "גם התחזקותו של הדולר בעולם ביממה האחרונה לא הצליחה להסיט את הדולר-שקל מהמשך הירידה במדרון".

"העוצמה של השקל מלדמת על האמון שיש למשקיעים בכלכלה הישראלית, וזאת חרף ההרעה הביטחונית שהפרה את שגרת החיים עבור מרבית תושבי ישראל. מלבד זאת, הירידה של הצמד ממחישה את היתרון המוחץ של השורטיסטים בשוק המט"ח המקומי. זהו משחק של ספקולנטים, וכעת יחסי הכוחות תומכים בהמשך מגמת הירידה. אם נראה ירידה מתחת ל-3.4, הדבר רק יגביר את התיאבון של השורטיסטים בשוק המקומי לדחוף את הצמד מטה לעבר רמות שפל חדשות. היעד הראשון במקרה כזה יהיה 3.38, ואולם בטווח הארוך יותר היעדים עשויים להרחיק עד 3.32".

צילום: shutterstock

עוד מציינים בבית השקעות כי "אמש, ביומה הראשון של עדותה בפני הקונגרס, המשיכה נגידת הפד ילן לדבוק במדיניות המרחיבה, כאשר ציינה שהחולשה של הכלכלה האמריקנית מחייבת את המשך המדיניות המרחיבה. דברים אלה מחזקים את ההערכה שהבנק הפדרלי לא יבצע העלאת ריבית עד המחצית השנייה של 2015 לכל הפחות, מה שמציב את הדולר בעמדת נחיתות".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן