Forbes Israel Logo

התמוטטות וירטואלית: בורסת ביטקוין נוספת, Flexcoin סוגרת את שעריה

מכה נוספת לחובבי המטבעות הוירטואליים: לאחר פשיטת הרגל של בורסת הביטקוין Mt. Gox, מוסד נוסף שאחסן מטבעות מסוג ביטקוין, אשר נקרא Flexcoin, סוגר את שעריו בעקבות פריצה לשירות וגניבת כמות גדולה של מטבעות. היקף האבדן אמנם אינו משתווה לזה של Mt.Gox, ונאמד ב-895 BTC בלבד, המהווים כ-620 אלף דולר, אך עדיין מדובר במכה קשה עבור Flexcoin אשר תיאלץ לסגור את שעריה ולמצוא דרכים כלשהן לפצות חלק מהמשתמשים שניזוקו.

אפקט הדומינו

לדברי Flexcoin, השוד המקוון התרחש ב-2 במרץ, כאשר האקרים הצליחו לפרוץ לארנקים הוירטואליים המאוחסנים על ידי החברה ולהעביר משם את הביטקויינים. ״ל-Flexcoin אין משאבים, נכסים או כל דרך אחרת לשרוד את ההפסד הזה. אנחנו סוגרים את הדלתות שלנו באופן מיידי״, כך נמסר מ-Flexcoin.

למרות זאת, משתמשים מסויימים ישמחו לגלות שהחברה החזיקה מספר מטבעות בארנקים ״קרים״, אשר אוחסנו אופליין ומחוץ להישג ידם של ההאקרים. ב-Flexcoin אמרו כי המטבעות המאוחסנים בארנקים הללו לא נפגעו, וניתן לאחזר אותם באמצעות תהליך אימות זהות. עבור המשתמשים האחרים אין בשורות טובות, שכן תנאי השימוש של Flexcoin מבהירים כי החברה אינה אחראית לאבדן של מטבעות ביטקוין.

צילום: shutterstock

כאמור, לא מדובר בבורסת הביטקוין הראשונה שנסגרת בתקופה האחרונה כתוצאה מאיבוד מאסיבי של מטבעות וירטואליים. רק בשבוע שעבר, הכריזה אחת מבורסות הביטקוין הגדולות ביותר, Mt. Gox היפנית על פשיטת רגל וסגרה את שעריה. בניגוד ל-Flexcoin, האבדן של Mt. Gox היה כבד הרבה יותר ונאמד בכ-850 אלף מטבעות וירטואליים, אשר ערכם נאמד כיום בכ-550 מיליון דולר. בדומה ל-Flexcoin, גם המשבר של Mt. Gox התחיל כתוצאה מפגמים במערכת אשר אפשרו גניבה של מטבעות על ידי האקרים.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

ניהול מוניטין באינטרנט: האם אייל גולן השתמש בשירות ואיך עושים זאת נכון?

האם iOS 8 תחזיר את השימוש במשיבון?

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.