Forbes Israel Logo

התעשיינים: "מחקר ההכנסות ממסים לא רלוונטי כבר יותר משנתיים"

המחקר שפרסם היום מינהל הכנסות המדינה ממשיך לעורר סערה, לאחר שחשף כי ארבע החברות הגדולות במשק מקבלות ביחס 70% מהטבות המס במשק, משלמות 1.1 מיליארד שקל במסים ומקבלות הטבות מס בשווי 3.9 מיליארד שקל.

"מי שנהנה מהטבות מס הבלתי נתפסות בסך מיליארדי שקלים אלה חברות הענק", כתבה יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' בחשבון הפייסבוק שלה. היא התייחסה גם לסך ההטבות שקיבלו החברות – 4 מיליארד שקל. "ממש במקרה זה בדיוק הסכום שהמדינה תגבה באמצעות העלאת המע"מ בעוד שבועיים, המס הכי לא צודק בעולם, שככל שאתם עניים יותר כך אתם משלמים אותו יותר. המס שיזניק את יוקר המחיה עוד יותר".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"ארבע חברות, מתנה של 3 מיליארד שקל ושר האוצר ממשיך לשאול איפה הכסף.
אז הנה חלק מהתשובה, אדוני שר האוצר. דווקא עכשיו, כשאתה מתלבט בין קיצוץ בבריאות לקיצוץ בחינוך לבין העלאת המע"מ, ומתכוון לעשות את שלושתם – אני מציעה לך לקרוא בעיון את הדוח שהכין משרדך. שם התשובות האמיתיות. שם הפוליטיקה החדשה. לא בכיסיהם של העניים ומעמד הביניים".

צילום: רויטרס

גם יו"ר מרצ זהבה גלאון יצאה נגד מה שהיא כינתה "חלוקת כסף מטעם הממשלה". "אפשר וצריך לעודד תעשייה איכותית בישראל, אבל הסחטנות של חברות הענק חייבת להיפסק", אמרה. "לפני שמעלים את המע"מ אפילו ברבע נקודה, לפני שמקצצים שקל מתקציב מערכת החינוך, ולפני שסוגרים גירעונות על הגב של מעמד הביניים שתמיד משלם, שר האוצר וראש הממשלה צריכים לשנות את השיטה ולגבות מהחברות האלה את המיליארדים שהן גוזלות מאיתנו".

לעומתן, התאחדות התעשיינים הביעה תמיכה בחברות. "המחקר הנו תיעוד היסטורי וממצאיו לא רלבנטיים כבר למעלה משנתיים – בתחילת שנת 2011 בוצעה רפורמה בחוק עידוד השקעות הון, החוק שונה באופן יסודי ונקבע שיעור מס אחיד לכלל התעשייה המייצאת, מפעלים גדולים וקטנים כאחד. כך נוצרה חלוקת הטבות שוויונית יותר בין המפעלים הגדולים והקטנים עם תעדוף משמעותי למפעלים הפועלים בפריפריה" נכתב בהודעת החברה. 

נשיא התאחדות התעשיינים, צביקה אורן, אמר כי מדובר ב"התנפלות" על ארבע החברות. "אם מישהו חושב שיש לשנות את החוק לעידוד השקעות הון, עליו לפעול בנושא, אך ההתנפלות חסרת הרסן אינה תורמת במאומה", אמר. "אלו חברות, שתרומתן למשק הישראלי לא תסולא בפז ואשר מעסיקות אלפי עובדים, רובם בפריפריה".

"במקום שהחברה הישראלית תאמץ חברות אלו ותוקיר את תרומתן, אנו תוקפים אותן. התקפות אלו עלולות להוביל לתוצאות הפוכות ועלינו להיזהר מ'לשפוך את התינוק עם המים'", אמר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.