חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

התקיפות בסוריה משכו את הבורסה לירידות; האג"ח הממשלתיות נפלו

יום המסחר הראשון בשבוע באחד העם נפתח בעליות, אך עבר לירידות שערים אחרי שהתברר כי חיל האוויר הישראלי תקף הלילה שוב יעד בסוריה, ובעקבות התגובה הסורית לפיה מדובר ב"הכרזת מלחמה". ברקע נמצאת גם הגדלת יעד הגירעון ל-4.65% שאושרה היום בממשלה וכן הורדת דירוג האשראי של ישראל במטבע מקומי על ידי סוכנות S&P.

מדד ת"א 25 ירד ב-ב-0.1%, ת"א 100 נחלש ב-0.1%, מדד הבנקים איבד 0.1% מערכו. מניות הטכנולוגיה טיפסו ב-0.7% ומדד הגז והנפט נחלש ב-0.8%. גם בשוק האג"ח נרשמו ירידות שערים, כאשר מדד תל בונד 20 נפל ב-0.4% והאג"ח הממשלתיות ירדו בשיעור של עד 1.1%.

הממשלה אישרה היום את העלאת יעד הגירעון ל-4.65%, לעומת 4.9% שהתכוון בתחילה שר האוצר להביא לאישור הממשלה. ביום שישי האחרון שינה לפיד את הכוונה בעקבות לחץ. ב-2014 הגירעון יוותר על 3%. 


יאיר לפיד | צילום: מרק ישראל סלם

בסוף השבוע תקפה ישראל בסוריה – פעמיים. סוכנות AFP מדווחת הבוקר כי גורם ישראלי בכיר אישר כי חיל האוויר תקף לפנות בוקר משלוח טילים שהיה בדרכו לחיזבאללה. אתמול בבוקר אישר גורם ישראלי לסוכנות הידיעות אי.פי כי צה"ל תקף בסוריה משלוח טילים מתקדמים שאמורים היו להגיע לידי החיזבאללה.

חברת טבע דיווחה בשבוע שעבר על תוצאותיה לרבעון הראשון של השנה. החברה דיווחה על הכנסות של 4.9 מיליארד דולר – ירידה של 3.9% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד אז עמדו ההכנסות נטו על 5.1 מיליארד דולר. על אף הירידה, טבע עקפה את תחזיות האנליסטים שהעריכו כי החברה תכניס לקופתה 4.85 מיליארד דולר. 

הבוקר פורסם גם דוח של מינהל הכנסות המדינה, לפיו ארבע החברות הגדולות במשק – אינטל, צ'ק פוינט, טבע וכיל נהנו ב-2010 מ-70% מסך הטבות המס שניתנו באותה שנה. החברות הגדולות קיבלו הטבות בסך של 3.9 מיליארד שקל. על פי הדוח, הטבת המס במסגרת החוק לעידוד השקעות הון הסתכמה בשנת 2010 בכ-6.5 מיליארד שקל. זהו גידול ריאלי של 7% בהשוואה לשנת 2009.

מן הדוחות עולה גם כי באופן מדהים ב-2010, בפעם הראשונה מאז 2003, עלה הטבות המס שקיבלו החברות במשק על המסים שהמדינה הכניסה מהן החברות הללו, כשהגורם העיקרי לכך הוא ארבע החברות הגדולות. אלו שילמו ב-מסים בסך 1.1 מיליארד שקל, וקיבלו הטבות בסך 3.9 מיליארד שקל.

סוכנות הדירוג הבינלאומית S&P הודיעה כי היא מורידה את הדירוג לחברת צים שבשליטת החברה לישראל. בהודעת הסוכנות נאמר כי "קיימת סבירות גבוהה לחדלות פירעון של צים". ב-S&P מסבירים: "לאור הפעילות של החברה להסדרת מבנה ההון שלה קיימת סבירות יחסית גבוהה לביצוע ארגון חוב מחדש מול הבנקים בטווח הקרוב". מניית החברה לישראל, החברה האם של צים יורדת ב-0.6%. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן