חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

“התקציב החדש – גידול של 25 אלף שקל בחוב של כל משק בית”

פרופ' עומר מואב יועצו של שר האוצר הקודם יובל שטייניץ מאשים את ראש הממשלה בגירעון הענק של המדינה. בראיון לגלי צה"ל אמר מואב: "נתניהו בחר במקום להתמודד עם הגירעון לדחות את הבעיה והצליח להעביר אותה לידיו של לפיד. הוא בחר שלא לעשות רפורמות מרחיקות לכת ושיחק לידי הציבור. 

עוד אמר מואב כי הקיצוץ עליו מדובר בהצעת התקציב המשופרת של יאיר לפיד הוא לא משמעותי. לדבריו, "נתניהו רשם צ'קים ללא כיסוי ולא חשב על העתיד. אנחנו מגיעים לגירעון גדול מאוד ולהורדה בדירוג האשראי שלנו". מואב הכחיש את הטענות על כך ששטייניץ אחראי גם הוא למצבה הכלכלי של ישראל.

בהתייחס לטענות של נתניהו על כך שמצבה הכלכלי של ישראל עומד בקנה אחד עם מדינות אחרות ב-OECD אמר מואב: "בהשוואה למדינות דמוקרטיות אחרות שם יעדי גירעון מלכתחילה נמוכים מצבנו לא טוב". 

בנימין נתניהו | צילום: מרק ישראל סלם

בנוגע להצעת התקציב החדשה של לפיד ונתניהו אמר מואב: "50 מיליארד שקלים זה מספר עצום. בתחילת 2013 החוב של כל משק בית היה כ-400 אלף שקל. בשנה אחת יגדל החוב ב-25 אלף שקל". מואב סבור כי "על מנת להימנע מהעלאת מסים מסיבית  דרוש קיצוץ מסיבי בתקציב הבטחון ורפורמות חיוניות בכל השירותים החיוניים".

דבריו של מואב מגיעים לאחר שבסוף השבוע הודיע משרד האוצר כי לאחר קיום דיונים מרתוניים הוחלט להביא לאישור הממשלה הצעה לגרעון של 4.65% תוצר ב2013 (במקום 4.9% בהצעה המקורית) ושל 3% תוצר בשנת 2014 .

יעד הגרעון יורד ב-0.25% בעקבות הביקורת הקשה מלשכת ראש הממשלה, בנק ישראל ופרופסורים בתחום. בהתייעצות עם נתניהו הוריד לפיד את יעד הגרעון ב-2.5 מיליארד שקל ל-46.5 מיליארד שקל בלבד (לעומת 50 מיליארד שקל בהצעה המקורית).

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן