Forbes Israel Logo

ה-1 במאי: שביתה כללית ביוון, הפגנות אלימות בטורקיה

יום העבודה הצית מחדש את מחאת ארגוני העובדים ברחבי אירופה. עובדי הרכבות והמעברות ביוון לא הגיעו היום לעבודה ובבתי החולים ברחבי המדינה עברו למתכונת חירום. העובדים חזרו למחות על צעדי הצנע הקשים אותם מנהיגה הממשלה כחלק מדרישות החילוץ של נושיה הבינלאומיים. 

ביוון שני איגודי העובדים הגדולים בסקטור הפרטי ומגזר הציבורי הכריזו הבוקר על שביתה בת יום לרגל ה-1 במאי. זוהי השביתה האחרונה בסדרה ארוכה של שביתות שהתקיימו במדינה בחודשים הארוכים כחלק ממחאה כוללת של האזרחים נגד הקיצוצים הכבדים והרעת תנאי המחייה במדינה. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

יו"ר אירגון העובדים הציבוריים ליאס ליאופולוס אמר היום: "המסר שלנו חד משמעי: מספיק עם המדיניות ההרסנית הזאת שהורסת את חיי האנשים והופכת את העניים למסכנים יותר. המממשלה צריכה לסגת מהצנע, אנשים לא יכולים לסבול זאת יותר". 

הפגנות ביוון | צילום: רויטרס

משטרת יוון הציבה כ-1,000 שוטרים במרכז אתונה הבוקר על מנת למנוע התפרצויות אלימות במהלך העצרות הנערכות בעיר. כ-10,000 אנשים השתתפו עד כה במצעד לכיכר סינטגמה בעיר. בהמשך יגיעו המפגינים את הפרלמנט היווני, מקום הידוע כמרכז הפגנות אלימות. 

ארגוני העובדים חוששים מנוכחות דלה יחסית לשנים קודמות, משום שרבים מתושבי יוון מנצלים את יום החופש ב-1 במאי לבילוי ולא משתתפים בעצרות ובהפגנות. 

בנוסף, התקיימו הבוקר גם הפגנות אלימות בטורקיה. הבוקר התאספו אלפים במרכז העיר איסטנבול במחאה על המדיניות הכלכלית של הממשלה. במהלך ההפגנות התיזו שוטרים מים וירו גז מדמיע על האזרחים בניסיון לעצור את ההפגנות.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.