Forbes Israel Logo

וול סטריט: ה-S&P 500 בשיא של 5 שנים על רקע נתוני מאקרו טובים

המסחר בוול סטריט ננעל היום בעליות על רקע המשך עונת הדוחות בארה"ב ונתונים מפתיעים בגזרת תביעות האבטלה הראשוניות והתחלות הבנייה. מניית חברת בואינג עמדהבמוקד בעקבות קרקוע צי מטוסי הדרימליינר שלה. גם מניות בנק אוף אמריקה וסיטי עוררו עניין לאחר שפרסמו היום את דוחותיהם הכספיים לרבעון האחרון של 2012.

הדאו ג'ונס התחזק היום ב-0.6%, ה-S&P 500 הוסיף 0.6% לערכו והגיע לשיא של 5 שנים והנאסד"ק התחזק גם הוא ב-0.6%.

באסיה ננעל היום המסחר ביציבות עם נטייה לירידות שערים: מדד הניקיי נחלש נסחר סביב רמות הפתיחה, בורסת שנחאי השילה 1% מערכה ומדד ההאנג סנג בהונג קונג נסחר גם הוא סביב רמות הפתיחה. באירופה ננעל המסחר במגמה חיובית כשבורסת לונדון הוסיפה 0.4% לערכה, בורסת פריס התחזקה ב-0.8% ובורסת פרנקפורט רשמה עלייה של 0.5%.

צילום: רויטרס

היום התפרסמו הנתונים השבועיים של תביעות האבטלה הראשוניות בארה"ב, אשר הפתיעו את התחזיות לאחר שירדו לרמה של 335 אלף. זאת לעומת צפי האנליסטים אשר עמד על כ-370 אלף תביעות. בשבוע שעבר עמדו תביעות האבטלה הראשוניות על 371 אלף.

נתוני התחלות הבנייה לחודש דצמבר עלו ב-12.1% לעומת חודש נובמבר, ועמדו על 954 אלף בתים, שיא של 5 שנים. זאת בעוד הצפי עמד על 887 אלף בתים בלבד. מדד הייצור של פילדלפיה לחודש ינואר הראה קריאה שלילית של 5.8 נקודות, לעומת צפי ל-6 נקודות ובהשוואה ל-4.6 נקודות בחודש דצמבר.

מניית בואינג המשיכה היום לעורר עניין לאחר שהבוקר נמשך המשבר סביב מטוס הדרימליינר: רשות התעופה הפדרלית (FAA) בארה"ב הורתה לחברות התעופה לקרקע את כל מטוסי הבואינג 787 דרימליינר, בעקבות מקרה שני של תקלה בסוללת המטוס ולאחר נחיתת חירום של אחד המטוסים מדגם זה ביפן. אתמול נחלשה מניית החברה ב-3.4% והיום רשמה המניה עלייה של 1.4%.

עונת הדוחות הכספיים לרבעון הרביעי והאחרון של שנת 2012, אשר במוקדה עמדו אתמול סיכומיהם של גולדמן זאקס וג'י.פי מורגן צ'ייס, ממשיכה, כשהיום פרסם בנק אוף אמריקה כי חלה ירידה של 63% ברווח הנקי לעומת הרבעון המקביל אשתקד, מה שהביא לירידת המניה היום ב-4.2%.

גם בנק סיטיגרופ פרסם דוחותיו: הרווח הנקי הסתכם ב-69 סנט למניה לעומת צפי האנליסטים ל-96 סנט למניה. ההכנסות עמדו על 18.66 מיליארד דולר, לעומת צפי של 18.92 מיליארד דולר. הנתונים המאכזבים הביאו לכך שמניית הבנק נסחרה היום בירידה של 2.9%. בתום המסחר היום תפרסם גם חברת אינטל את דוחותיה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.