Forbes Israel Logo

וול סטריט: יום המסחר האחרון לשנת 2015 נפתח בירידות שערים

יום המסחר האחרון לשנת 2015 בבורסת ניו יורק נפתח בירידות, על רקע תנודתיות הנפט. אתמול חלה צניחה של 3% במחירי הזהב השחור, ומחיר חבית עמד על פחות מ-37 דולרים. המסחר היום יינעל בשעה 20:00 (שעון ישראל), כאשר חלק מבורסות אירופה היו סגורות היום, ובורסות רבות בעולם מקיימות מסחר חלקי בלבד עקב חגיגות הסילבסטר. מחר לא יתקיים מסחר במרבית משווקי העולם.

ירידת מחירי הנפט עומדת גם היום במוקד המסחר, כאשר הן מחיר חבית מסוג WTI והן מסוג ברנט נסחרות במחיר של 36.5 דולרים. אתמול חלה צניחה של 3% במחיר הנפט, ועל פי הנתונים שפורסמו אתמול, חלה עלייה של 2.6 מיליון חביות במלאי הנפט. כמו כן, הורגשה עלייה גם בתפוקת הנפט בתחומי אמריקה. זאת, למרות המחירים הנמוכים. מתחילת השנה, ענף הנפט צנח עד 35%, ובשנת 2016 ישנם אנליסטים החוזים את המשך ירידת המחירים. לעומתם, אחרים צופים כי המחירים דווקא יעלו.

צילום: Thinkstock

אתמול פורסמו נתוני התביעות השבועיים לדמי אבטלה בארה"ב, אשר אכזבו את האנליסטים. הצפי של האחרונים סבר כי התביעות יעמדו על 275 אלף מבקשים, בעוד הנתון לימד כי כמות המבקשים בפועל הייתה גבוהה יותר, ועמדה על 287 אלף. בשעה זו, המדדים המובילים בוול סטריט מצויים בירידה: הדאו ג'ונס נחלש ב-0.5%, הנאסד"ק יורד ב-0.7% בקירוב ומדד ה-S&P 500 מאבד מערכו 0.6%.

בגרמניה, שוויץ, ברזיל ואיטליה לא התקיים מסחר היום עקב חגיגות ראש השנה האזרחית. בארה"ב יינעל המסחר מוקדם מן הרגיל. מחר בורסות רבות ברחבי העולם תהיינה סגורות, וביניהן: ארה"ב, קנדה, אוסטרליה, ניו זילנד, ברזיל, דרום אפריקה, סין, הונג קונג, יפן, סינגפור, צרפת, גרמניה, איטליה, ספרד, שוויץ ואנגליה.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.