חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

וול סטריט ננעלה בירידות: "המצוק הפיסקלי הוא בלתי נמנע"

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל היום במגמה שלילית על רקע ניסיונות של הרגע האחרון להגיע לעיסקה לגבי הצוק הפיסקלי, שייכנס לתוקפו, אם לא תהיינה התפתחויות, בעוד 5 ימים. נשיא ארה"ב, ברק אובמה, שב היום מוקדם מהמתוכנן מחופשתו בהוואי כחלק ממאמץ להשיג פתרון שימנע מהמהלך האוטומטי להכנס לתוקפו. 

בתוך אמר היום מנהיג סיעת הרוב הדמוקרטי בסנאט הארי ריד כי "אין מנוס מהמצוק הפיסקלי". לדבריו, הקונגרס ככל הנראה לא יצליח לגבש הסכם בזמן כדי למנוע את הנפילה של ארה"ב מהמצוק.

משרד האוצר הודיע כי ינקוט ב​​צעדים שנועדו בעיקר כדי להרוויח זמן ולאפשר לקונגרס לפתור את המחלוקות ולהעלות את תקרת החוב. 

המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו בירידות קלות של כ-0.1%. 

באסיה ננעל היום המסחר במגמה מעורבת, כשבורסת שנחאי מאבדת 0.6% מערכה, בורסת טוקיו מתחזקת ב-0.9% ובורסת הונג קונג רושמת עלייה של 0.3%. באירופה מתנהל עד כה המסחר במגמה חיובית כשבורסת לונדון מתחזקת ב-0.5%, בורסת פריס מוסיפה 0.6% לערכה ובורסת פרנקפורט רושמת ירידה של 0.1%.

צילום: IngImages A.S.A.P

בארה"ב התפרסמו היום כמה נתוני מאקרו, כמו מספר התביעות השבועיות החדשות לדמי אבטלה, אשר ירד ב-12 אלף לעומת השבוע שעבר, ל-350 אלף. נתוני מכירות הבתים החדשים בחודש נובמבר הראו ירידה של 4,000 עסקאות, עד לרמה של 377 אלף. מדד אמון הצרכנים של חודש דצמבר הראה ירידה חדה מרמה של 73.7 נקודות ל-65.1 נקודות.

מניית יצרנית הרכב טויוטה מרכזת עניין ועולה נכון לשעה זו ב-1.3%, לאחר שהודיעה אמש כי תשקיע כ-1.1 מיליארד דולר בהתקנת ציוד בטיחות חדש, ותפצה את בעליהן של כ-16 מיליון מכוניות בשל הנזק שנגרם לערך מכוניתיהם. זאת בכדי ליישב תביעה ייצוגית שנבעה מתקלה טכנית שאירעה ברכביה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן