Forbes Israel Logo

וול סטריט ננעלה בירידות: "השוק יהיה רגיש עד פגישת הפד הבאה"

המסחר בבורסות ארה"ב ננעל הערב במגמה שלילית על רקע הירידות בבורסות אירופה והחשש המתמשך כי נגיד הבנק האמריקאי המרכזי, בן ברננקי, ימתן או יפסיק את תכנית ההרחבה הכמותית השלישית. 

מדד הדאו ג'ונס איבד 0.7% מערכו, מדד ה-S&P 500 נחלש ב-0.7% ומדד הנאסד"ק רשם ירידה של 0.6%.

גם המסחר בבורסות אירופה התנהל היום בירידות בהמתנה לפרסום נתוני התעסוקה בארה"ב בסוף השבוע הקרוב. לטענת האנליסטים, מדובר בנתונים המהווים את האינדיקציה הטובה ביותר לגבי דבריו של נגיד הבנק הפדרלי השבוע על כך שההאטה בשוק האמריקאי נמשכת. בורסת לונדון איבדה 2% מערכה, פריז נחלשה ב-1.8% ופרנקפורט ירדה ב-1.7%.

בורסות אסיה, שהובילו את הירידות בשבוע האחרון, ננעלו היום במגמה מעורבת: שנחאי עלתה ב-0.1%, הבורסה בטוקיו התחזקה ב-0.1%, והבורסה בהונג קונג, לאחר שלושה ימי עליות, ירדה ב-1.6%.

"בשבוע הבא יפורסמו נתוני השכר בארה"ב, ואז בכל חודש יוני השוק צפוי להיות רגיש מאוד לפחות עד פגישת המדיניות הבאה של הבנק הפדרלי" אומר מייקל גלאגר, מנכ"ל IDEA גלובל.

צילום: רויטרס

"שוק החוב המקומי בכלל ושוק החוב הממשלתי בפרט סופג פגיעה ישירה מהסערה בשוק החוב האמריקני", אומר האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, יניב פגוט. "מגמת עליית התשואות בשוק החוב האמריקאי מהווה את הגורם המשפיע ביותר בשוק החוב המקומי בעת הנוכחית, ולראייה על אף הפחתת הריבית האחרונה והמפתיעה במידה רבה ביום שני השבוע צונחים מדדי איגרות החוב".

"התשואות של איגרות חוב של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים בתרחיש של הפחתת קצב רכישות איגרות החוב הממשלתיות יתבססו ברמה הנעה בין 2%- 2.5%, אולם הבנק המרכזי האמריקאי ימנע בכל דרך ריצה כלפי מעלה של התשואות הממשלתיות הארוכות בארה"ב, אשר תאיים על ההתאוששות הכלכלית השברירית בארה"ב ובייחוד בהתאוששות בשוק הדיור", הוסיף פגוט.

המדינות המתועשות קראו היום לבנק האירופי המרכזי להתערב שוב במאבק במשבר בגוש היורו. בכינוס ה-OECD קראו המנהיגים לבנק לנקוט בצעדים רציניים לסיום המיתון בגוש וטענו כי רכישות האג"ח כבר אינן מספיקות. ב-OECD מציעים להפעיל הרחבה כמותית בכל גוש היורו, כפי שעשה הבנק הפדרלי בארה"ב, שהדפיס כסף על מנת לרכוש נכסים.

קרן המטבע הורידה את תחזית הצמיחה של סין לשנה הנוכחית מ-8% ל-7.75%. כלכלני הקרן ציינו בנימוק החלטתם את ההאטה הכלכלית העולמית כגורם עיקרי להורדת התחזית. לטענתם, "למרות שלסין יש מרחב תמרון גדול ברפורמות ויכולת פיננסית לשמור על יציבות גם מול זעזועים קשים, רשת הביטחון שלה מצטמצמת ויהיה צורך ברפורמות על מנת לעמוד בקשיים ולהחזיר את הכלכלה למסלול של צמיחה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן