Forbes Israel Logo

וול סטריט ננעלה בירידות חדות; פייסבוק נחלשה ב-1.2%

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל היום בירידות חדות על רקע נתוני תעסוקה חלשים שפורסמו היום בארה"ב ונאומו של נגיד הבנק הפדרלי המרכזי של ארה"ב, בן ברננקי, אשר הודיע כי ישאיר הריבית לחודש מאי בעינה וכי לא יחרוג מתכנית ההרחבה הכמותית השלישית. 

מדד הדאו ג'ונס רשם ירידה של 0.9%, מדד ה-S&P 500 נחלש ב-0.9% ומדד הנאסד"ק איבד 0.9% מערכו.

באסיה ננעל היום המסחר גם כן במגמה מעורבת: בורסת שנחאי נחלשה ב-1%, בורסת טוקיו איבדה 0.4% מערכה ובורסת הונג קונג רשמה עלייה של 0.7%.

נגיד הבנק הפדרלי בן ברננקי הודיע הערב כי לא יצמצם את היקף רכישות האג"ח שלו או ישנה את הריבית. לנגד עיניו של ברננקי עמדו נתוני מאקרו מאכזבים על שוק העבודה שמנעו ממנו את מיתון ההרחבה הכמותית.

הבנק הודיע על המשך הפעלת התוכנית לרכישת אג"ח בהיקף של 85 מיליארד דולר בכל חודש, במטרה לסייע להתאוששותו של המשק האמריקאי. בבנק חזרו והדגישו כי האבטלה עדיין גבוהה מדי לשינוי התכנית. "מדיניות פיסקלית מרסנת צמיחה כלכלית", נאמר בהודעת הבנק. "נהיה מוכנים להעלות או להוריד את את קצב הרכישות בעתיד כדי לשמור על מדיניות ראויה להתפתחויות בשוק העבודה ולאינפלציה".

צילום: רויטרס

בארה"ב פורסמו היום מספר נתוני מאקרו, שהבולט ביניהם הוא מספר המשרות שנוספו למשק בחודש אפריל, אשר עמד על 119 אלף בלבד. זאת לעומת צפי האנליסטים לנתון של 155 אלף משרות. במרץ נוספו למשק בארה"ב 158 אלף משרות. עוד פורסם היום מדד מנהלי הרכש של סקטור הייצור לחודש אפריל, אשר עמד על 50.7 נקודות. תחזיות האנליסטים צפו קריאה של 51 נקודות.

מניית פייסבוק ריכזה עניין לקראת פרסום הדוחות הכספיים של החברה לרבעון הראשון של 2013 הלילה, עם תום המסחר. מניית החברה איבדה היום 1.2% מערכה. גם מניית טבע, שתפרסם מחר את דוחותיה, נחלשה היום ב-0.5%.

מנייה נוספת שמושכת תשומת לב היא זו של ברייקשר התאווי, חברת ההשקעות של וורן באפט ומשפחת ורטהיימר, אשר הודיעה היום כי תרכוש את 20% הנותרים בחברת ישקר אשר נותרו בידיה של משפחת ורטהיימר תמורת 2.05 מיליארד דולר. מניית החברה התחזקה היום ב-0.4%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.