Forbes Israel Logo

וול סטריט ננעלה בירידות על רקע המשבר המתמשך באירופה

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל היום במגמה שלילית לאחר רצף העליות האחרון. המשקיעים הגיבו להודעתו המדאיגה של הבנק האירופי המרכזי, אשר סבור כי המשבר הכלכלי בגוש היורו עדיין לא הסתיים. ממשלת בריטניה פרסמה היום נתונים לפיהם פעילות הייצור נסוגה ב-1.5%. 

מדד הדאו ג'ונס ננעל סביב רמות הפתיחה, ה-S&P 500 רשם ירידה של 0.2% אך עדיין רחוק רק 0.5% מרמתו הגבוהה מזה חמש שנים, והנאסד"ק נחלש ב-0.3%. 

בכיר בבנק האירופי המרכזי, ג'נס ווידמן, אמר היום כי המשבר בגוש היורו עדיין לא נגמר וכי "למרות האווירה האופטימית בשווקים היציבות הכלכלית באירופה מוטלת בספק". לדברי ווידמן חוסר הוודאות הכלכלית נובע מהחשש לעתידן של הרפורמות הכלכליות באיטליה ובקפריסין בשל השינויים הפוליטיים במדינות אלו. 

הבורסות ביבשת הישנה ננעלו היום במגמה מעורבת: בורסת לונדון התחזקה ב-0.1%, בורסת פריס הוסיפה 0.1% לערכה ובורסת פרנקפורט נחלשה ב-0.2%.

צילום: רויטרס

מניית מלאנוקס אשר התחזקה היום בבורסה בתל אביב ב-9.9%, רשמה היום עלייה של 13.8%. גם מניית אלביט הדמיה זינקה היום ב-26.5%, לאחר שסיימה את יום המסחר בתל אביב בעלייה של 22%.

בארה"ב פורסם היום כי מספר המשרות הממתינות לעובדים טיפס בינואר בכ-81 אלף לכ-3.69 מיליון. זאת לעומת 3.61 מיליון בדצמבר. גם נתוני גיוס העובדים גדלו, בעוד שנתוני הפיטורין פחתו – מ-1.57 מיליון ל-1.51 מיליון.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן