Forbes Israel Logo

וול סטריט ננעלה בירידות קלות על רקע החלטת הפרלמנט הקפריסאי

אחרי יומיים של ירידות, ועל רקע החשש מהמשבר בקפריסין, ננעל היום המסחר בוול סטריט בירידות שערים קלות. מוקדם יותר הערב ננעלו גם בורסות אירופה במגמה שלילית. זאת לאחר שהפרלמנט הקפריסאי דחה היום את הטלת המסים בשיעור של 6.75% על כל פקדונות הבנקים הנמוכים מ-100 אלף יורו, ו-9.9% על הפקדונות הגבוהים מ-100 אלף יורו.

מדד הדאו ג'ונס נסחר סביב רמות הפתיחה, מדד S&P 500 איבד 0.2% מערכו ומדד הנאסד"ק רשם ירידה של 0.3%. בורסות אירופה רשמו כאמור היום ירידות שערים: בורסת פרנקפורט נחלשה ב-0.8%, בורסת פאריס נחלשה ב-1.3% ובורסת לונדון רשמה ירידה של 0.3%.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

המשקיעים חששו תחילה מפני ההצבעה בקפריסין לגבי אישור המס על הפקדונות בבנקים, אולם לאחר יומיים של ירידות, ראו במחירים הנמוכים הזדמנות להיכנס לשוק, והמסחר נפתח בעליות. עם זאת, בהמשך כאמור התהפכה המגמה והמסחר ננעל בירידות מתונות.

צילום: רויטרס

נתוני מקרו שפורסמו היום הראו כי כמות התחלות הבנייה בארה"ב עלתה בפברואר בשיעור הגבוה ביותר מאז 2008, סימן שהתאוששות שוק הדיור במדינה תופסת תאוצה.

"הנתונים טובים, אך בו בזמן אנחנו צריכים לחשוב – האם כעת, כששוק הדיור משתפר, הבנק הפדרלי יוריד את הרגל מדוושת התמריצים?", אמר ג'ו סאלוצי, מנכ"ל חברת המסחר תמיס.

בגזרת המניות, סיטיגרופ הסכימה לשלם 730 מיליון דולר ליישב תביעה ייצוגית של משקיעים, שטענו כי החברה הפרה את חובת הגילוי. חברת בלאקרוק, מנהלת הכספים הגדולה בעולם, תפטר 300 עובדים, כ-3% מכוח העבודה שלה, על פי מזכר פנימי שהגיע לידי רויטרס. בואינג קיבלה הזמנת מטוסים בהיקף של 15.6 מיליארד מחברת התעופה ריאנאייר ומנייתה רשמה עלייה של 0.4%.

מניית סמסונג טיפסה היום ב-2% באסיה לאחר שהחברה הקוריאנית אישרה היום באופן רשמי כי היא עמלה על פיתוחו של שעון חכם, שיתחרה במוצר דומה של אפל. האחרונה נחלשה מנגד ב-0.3%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.