Forbes Israel Logo

וול סטריט ננעלה במגמה חיובית על רקע תחילת עונת הדוחות

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל היום (רביעי) במגמה חיובית, על רקע תחילת עונת הדוחות הכספיים השנתיים, אותם פתחה אמש חברת אלקואה. מפיקת האלומיניום הגדולה בארה"ב דיווחה ביום שלישי על תוצאות חיוביות לרבעון הרביעי של 2012: החברה רשמה רווח של 242 מיליון דולר, כלומר 0.06 דולר למניה, וזאת בהתאם לציפיות האנליסטים. זאת לעומת הפסד של 193 מיליון דולר עליו דיווחה החברה ברבעון המקביל אשתקד.

מדד הדאו ג'ונס הוסיף 0.5% לערכו, ה-S&P 500 התחזק ב-0.3% ומדד הנאסד"ק רשם עלייה של 0.4%.

באסיה ננעל היום המסחר במגמה חיובית, כשבורסת טוקיו מוסיפה 0.7% לערכה, בורסת הונג-קונג מתחזקת ב-0.5% ובורסת שנחאי נסחרת סביב רמות הפתיחה. גם באירופה ננעל היום המסחר במגמה חיובית, כשבורסת לונדון התחזקה ב-0.7%, בורסת פריס הוסיפה 0.3% לערכה ובורסת פרנקפורט רשמה גם היא עלייה של 0.3%.

צילום: IngImages A.S.A.P

אתמול (שלישי) פורסם כי שיעור האבטלה בגוש היורו הגיע בחודש נובמבר ל-11.8%, שיא של כל הזמנים. שיעור הבלתי מועסקים ב-17 מדינות הגוש עלה ב-0.1% מ-11.7% בחודש אוקטובר, כך על פי דו"ח שפרסמה הלשכה לסטטיסטיקה האירופאית בלוקסמבורג. ביום חמישי יפרסם נגיד הבנק האירופי המרכזי, מריו דראגי, את שיעור ריבית הבנק לחודש ינואר.

שיעור האבטלה הוא הגבוה ביותר שנרשם ביבשת מאז שהוקם רשמית גוש היורו ב-1995.
הפורום הכלכלי העולמי פרסם ביום שלישי את דוח הסיכונים הכלכליים לשנת 2013, המבוסס על סקר בו השתתפו למעלה מ-1,000 אנשי עסקים ואקדמאים בכירים מכל רחבי העולם. הדוח מראה כי רמת הפסימיות של המומחים הכלכליים לגבי יכולת התמודדות מנהיגי העולם עם האתגרים הכלכליים הולכת וגוברת.

בדומה לדוח של שנת 2012, גם הפעם רוב משתתפי הסקר טענו כי הסיכון הכלכלי הגדול ביותר לשנה הקרובה יהיה פערי השכר הגדולים בין המעמדות באוכלוסיה. אחריו ציינו המומחים גם את השבריריות הפיננסית של ממשלות רבות ברחבי העולם.

מניית AIG עוררה היום עניין לאחר שפורסם כי החברה האמריקנית הבינלאומית שחולצה על ידי הממשלה במשבר הפיננסי הגדול של שנת 2008, שוקלת להצטרף לתביעה הטוענת כי תנאי החילוץ "היו לא סבירים". הבית הלבן סירב להגיב על אפשרות לתביעה כזאת והגן על מדיניות החילוץ, שהיקפו הסתכם ב-182 מיליארד דולר. מניית החברה התחזקה היום ב-0.3%.

החברה הודיעה כי אין לה ברירה אלא לשקול להצטרף לתביעה כנגד תנאי החילוץ שמוביל מנהלה לשעבר, האנק גרינברג, שכינה את תנאי החילוץ כ"מופקעים". האפשרות לתביעה תפסה את הציבור האמריקאי בהפתעה מוחלטת: רק לאחרונה השיקה AIG קמפיין שנושא את הכותרת "תודה לאמריקה", ובו מודה החברה לציבור על החילוץ שהציל את החברה מפשיטת רגל בשנת 2008 ומתגאה כי השתקמה וחזרה להרוויח. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.