Forbes Israel Logo

וול סטריט ננעלה במגמה מעורבת: אפל ירדה ב-3.6%, ורינט זינקה ב-7.4%

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת כאשר ההמשקיעים נשאו עיניהם אל נאום אובמה – שאמר כי אם תקרת החוב לא תעלה הכלכלה האמריקאית תפגע קשות.  מוקדם יותר ננעלו בורסות אסיה בעליות בחדות לאור תוכנית תמריצים המתוכננת ביפן.

המדדים המובילים בוול סטריט נצבעים באדום: דאו ג'ונס יעלה ב-0.1%, מדד ה-S&P 500 איבד 0.1% מערכו ואילו מדד הנאסד"ק נחלש ב-0.3%.

ורינט זינקה ב-7.4% לאחר הדיווחים על משא ומתן לאפשרות מיזוג עם אחת ממתחרותיה הגדולות, החברה הישראלית נייס. ההערכות הן כי מאחר ושתי החברות פועלות באותו התחום, המיזוג יצטרך לקבל את אישור הרגולטורים.

נחלשת במיוחד בשוק האייסתי – אפל | צילום: רויטרס

אפל מאבדת גובה לאחר הדיווחים בעיתון היפני "ניקיי" המצביעים על כך שאפל קיצצה בהזמנות של מסכי LCD ורכיבים אחרים המיועדים לאייפון 5 במהלך הרבעון האחרון וזאת בעקבות ביקושים חלשים, הדיווח מצטרף לגל הערכות ונתונים המעידים על החלשות החברה האמריקנית בשוק האסייתי בפרט והגלובלי בפרט.

סוגיית תקרת החוב האמריקני ממשיכה להעסיק את המשקיעים בוול סטריט – בעוד הקרב בין הדמוקרטים לרפובליקנים נאם היום אובמה ואמר כי "העלאת התקרה לא מאפשרת לנו להוציא יותר כסף, היא רק מאפשרת לנו להחזיר ולשלם על התחייבויות שכבר לקחנו", אובמה אמר את הדברים במסיבת עיתונאים שערך לסיכום 4 שנות הכהונה הראשונה שלו.

"האזרחים האמריקנים החליטו בבירור איזו גישה הם מעדיפים לפתרון הנושא", הוסיף אובמה. "הם הוכיחו כי הם לא חושבים שזה נכון להגן רק על תאגידים גדולים אלא רוצים לראות גם השקעות בכבישים, בחינוך ובבריאות".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.