Forbes Israel Logo

וול סטריט ננעלה במגמה מעורבת: דאו ג'ונס התחזק ב-0.3%

יומו האחרון של שבוע המסחר בבורסות וול סטריט ננעל הערב לאחר תנודתיות רבה בעקבות דבריו של נגיד הבנק הפדרלי המרכזי של ארה"ב, בן ברננקי, שלשום. המסחר נפתח בעליות, עבר לאחר מכן לירידות, ובתומו נסגר במגמה מעורבת.

מדד הדאו ג'ונס התחזק ב-0.3%, מדד הנאסד"ק ירד ב-0.2% ומדד ה-S&P 500 הוסיף 0.3% מערכו. בסיכום שבועי נחלש הדאו ג'ונס ב-1.8%, ה-S&P 500 איבד 2.1% מערכו והנאסד"ק השיל 1.9%.

באירופה ננעל המסחר במגמה שלילית: בורסת לונדון נחלשה ב-0.7%, פריז איבדה מערכה 1.1% ובורסת פרנקפורט רשמה נפילה של 1.8%. בסיכום שבועי רשמו בורסות היבשת הישנה ירידה שבועית חמישית ברציפות, שפל של שנתיים. באסיה ננעל היום המסחר במגמה מעורבת: בורסת שנחאי איבדה 0.5% מערכה, בורסת טוקיו נסחרה בעליה של 1.6% ובורסת הונג קונג נחלשה ב-0.6%.

צילום: רויטרס

מניית חברת המחשבים דל ריכזה היום עניין לאחר שמייסד ומנכ"ל החברה, מייקל דל, הגן היום על הצעתו לרכוש בחזרה את החברה הציבורית מבעלי המניות תמורת 24.4 מליארד דולר ולהפכה לפרטית. לדבריו, הצעתו החלופית של המשקיע קרל אייקן לשמור על מעמדה של החברה כציבורית רק תחליש את חברת המחשבים.

במצגת למשקיעים שנחשפה היום חזר דל על טענתו הפיכת דל לחברה פרטית תתן ליצרנית המחשבים גב להרחיב את התוכנות הארגונית שלה ואת שירותיה עסקיים. "שמירה על החברה ציבורית כפי שמר אייקן דרש, רק תפגע במאמץ זה", טען דל.

פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, ערכה אמש אירוע בו הכריזה, כצפוי, על היכולת לצלם ולשתף וידאו באמצעות אפליקציית הצילום אינסטגרם, אותה רכשה ב-2011 תמורת כמיליארד דולר. השירות של פייסבוק מאפשר לצלם סרטוני וידאו קצרים, לשפר את המראה שלהם ע"י פילטרים ולשתף אותם בקלות ובמהירות ברשת החברתית ובפורטל אפליקציית הצילום. מניית החברה התחזקה היום ב-2.6%.

גם מניית טבע מרכזת תשומת לב לאחר שרגולטור התרופות בצרפתהתייחס אתמול לפרשת החלפת התרופות של החברה: "בינתיים לא מצאנו בלבול", אמר דומיניק מרנינצ'י בראיון לתחנת רדיו בצרפת. "נראה מה תמצא חקירת הרשות השופטת, אבל בשלב זה לא מצאנו מי שנפגע מכך. אנו מנסים למנוע פאניקה סביב הצורך למצוא כמה קורבנות היו". מניית טבע נחלשה היום ב-0.4%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.