Forbes Israel Logo

וול סטריט ננעלה בעליות; הדאו ג'ונס ממשיך לשבור שיאים

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל היום בעליות למרות נתוני מאקרו המעידים על החרפה בהאטה הכלכלית בארה"ב. היום פורסם כי מדד המחירים לצרכן באפריל ירד בצורה החדה ביותר מזה 3 שנים. כמו כן פורסמו נתונים מאכזבים על התפוקה התעשייתית והפעילות הכלכלית באזור ניו יורק.

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרו היום כאמור במגמה חיובית: הדאו ג'ונס הוסיף 0.4% לערכו, ושבר את שיאו בפעם ה-20 מתחילת השנה. ה-S&P 500 התחזק ב-0.5%, ושבר גם הוא את שיאו, בפעם ה-15 מתחילת השנה. גם הנאסד"ק רשם עלייה, של 0.3%.

מדד המחירים לצרכן בארה"ב צנח בחודש אפריל ב-0.7%, בהמשך לירידה של 0.6% במארס. הירידה הייתה מתחת לציפיות האנליסטים, שחזו כי המדד יירד ב-0.6%. בנוסף פורסם היום כי רמת הפעילות הכלכלית של ניו יורק הגיעה לשפל של מינוס 1.4 נקודות, כאשר מדד שלילי משקף האטה בפעילות הכלכלית. בחודש מרץ הגיע המדד לרמה של 3.1 נקודות. את הנתונים פרסם הבנק הפדרלי של ניו יורק. 

צילום: רויטרס

נתונים מדאיגים פורסמו היום גם לגבי הסקטור התעשייתי בארה"ב. התפוקה התעשייתית בחודש אפריל ירדה ב-0.5%, לאחר עלייה של 0.3% בחודש מרץ. הנתונים המאכזבים עשויים להביא להמשך תכנית ההרחבה הכמותית של הבנק הפדרלי של ארה"ב, מה שעשוי ללמד על הסנטימנט החיובי בשווקים. סיבה נוספת עשויה להיות פרסום מדד הביטחון בענף הבנייה בארה"ב היום אשר עלה החודש ב-3 נקודות, לרמה של 44 נקודות. צפי האנליסטים עמד על עלייה של 2 נקודות בלבד.

גם באירופה נראה כי חלה החרפה במיתון העמוק בגוש היורו. היום פורסם כי כלכלת גרמניה חזרה לצמוח בתחילת 2013, אך לא בשיעור גבוה מספיק כדי לעצור את גוש היורו מהתכווצות נוספת – הרבעון השישי ברציפות של התכווצות הכלכלה – ומהמשך השקיעה במיתון. כך עולה מנתונים שפורסמו היום ביבשת. במקביל, נקלעה כלכלת צרפת למיתון, כלומר שני רבעונים רצופים של התכווצות, בפעם הראשונה מזה ארבע שנים.

משמעות ההתכווצות הנוספת בגוש היורו בן 17 המדינות היא שמדובר בתקופת המיתון הארוכה ביותר שנרשמה מאז החלו הרישומים ב-1995. הלשכה האירופית לסטטיסטיקה מסרה כי כלכלת הגוש התכווצה ב-0.2% בינואר-מרץ. מדובר בשיעור חד יותר משחזו הכלכלנים.

מניית אפל נחלשה היום בכ-3.4%, למרות שחנות האפליקציות של החברה עומדת לחצות בקרוב את רף ה-50 מיליארד הורדות. על פי הודעה שפרסמה אפל באתר האינטרנט שלה, החליטה אפל לרגל האירוע לחלק למשתמשיה פרס כספי של 10,000 דולר. את הפרס יקבל מי שיוריד את האפליקציה ה-50 מיליארד. הכסף ישמש את הזוכה המאושר לקניות בחנות האפליקציות – אפ סטור. בנוסף, אפל מציעה גם לכל מי שיורידו את 50 האפליקציות הבאות אחרי חציית הרף פרס של 500 דולר לקנייה באפ סטור. מניית גוגל, לעומת זאת, חצתה היום לראשונה את רף 900 הדולרים, לאחר שהתחזקה ב-3.2% והגיעה למחיר של 915.89 דולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.