Forbes Israel Logo

וול סטריט ננעלה בעליות לקראת הודעתו הצפויה של דראגי מחר על הרחבה כמותית באירופה

המסחר בבורסה בניו יורק ננעל במגמה חיובית על רקע המשך עונת הדוחות וכשעיני המשקיעים מופנות אל אירופה, שם צפוי מריו דראגי, נגיד הבנק האירופי, להודיע מחר על תוכנית הרחבה כמותית גדולה שעשויה להגיע, לפי פרסומים ברשת בלומברג, לרכישות אג"ח בהיקף של מעל טריליון יורו עד 2016.

מדד הדאו ג'ונס עלה ב-0.3%, מדד ה-S&P התחזק ב-0.5% ומדד הנאסד"ק הוסיף אף הוא 0.3% לערכו.

הכלכלן הראשי של אקסלנס, יניב חברון מעריך היום כי תוכניתו של דראגי, על אף שתהיה ככל הנראה רחבה מאוד, לא תספק את ציפיות המשקיעים. "רבים מעריכים שהחלטת הבנק השוויצרי לסגת משמירה על שער חליפין של האירו-פרנק שוויצרי ברמה של 1.2, טמונה בידיעה כי דראגי מתכנן ביום חמישי תוכנית ענק, שהיתה מובילה לחולשה נוספת באירו מול הדולר, גוזרת על הבנק השוויצרי הפסדים נוספים וגרוע יותר – מאלצת אותו להגביר את הרכישות באירו כדי להגן של שער הפרנק. ואכן, נתוני האינפלציה המאכזבים בחודש הקודם, שהעידו על המשך הידרדרות באירופה וגלישה לדפלציה, לא הותירו מקום לספק – הבנק המרכזי חייב להגביר את קצב הרכישות", אומר חברון.


וול סטריט. העיניים מופנות לאירופה | צילום: thinkstock

במחלקת המסחר של FXCM ישראל מוסיפים כי עבור האירו מדובר במדיניות שתביא לפיחות מתמשך. "מדובר הרי בהדפסה של כסף ובהצפה של השוק באירו. בטווח הבינוני לא מן הנמנע שמדיניות זו תוביל את האירו-דולר לרמת שיוויון הערך (כרגע נסחר האירו-דולר ב-1.15). גם האירו-שקל צפוי לנוע באותו כיוון".

חברון מתייחס בסקירה השבועית גם לשוק האג"ח הממשלתי האמריקאי: "קשה לראות את תשואות האג"ח בארה"ב עולות בשבועות הקרובים תוך הידרדרות במשבר הנפט. מנגד, יש לזכור כי זהו מצב שברירי. המצב עשוי להתהפך במהירות במקרה של עלייה מחודשת במחירי הנפט. אנחנו מעריכים שזה יקרה בטווח של חודשים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.