Forbes Israel Logo

וול סטריט ננעלה בעליות; ממתינים לנאום ברננקי בקונגרס

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל היום בעליות על רקע מגמה חיובית ברוב בורסות אירופה ונעילה מעורבת בבורסות אסיה היום. מניות אפל וקרניבל קרוז ריכזו עניין לאחר שנגד הראשונה הוגש דו"ח של הסנאט בחשד כי התחמקה מתשלום מסים של מיליארדי דולרים, והשניה פרסמה תחזית הכנסות נמוכה מהצפוי בהתאמה.

מדד הדאו ג'ונס הוסיף 0.3% לערכו, ה-S&P 500 התחזק ב-0.2% והנאסד"ק רשם גם הוא עלייה של 0.2%.

באירופה ננעל המסחר בירוק: הבורסה בלונדון עלתה ב-0.4%, הבורסה בפאריס עלתה ב-0.3% והבורסה בפרנקפורט הוסיפה 0.2% לערכה. באסיה ננעל היום המסחר במגמה מעורבת: בורסת שנחאי הוסיפה 0.2% לערכה, בורסת טוקיו התחזקה ב-0.1% ובורסת הונג קונג איבדה 0.5% מערכה.

צילום: רויטרס

יו"ר הבנק הפדרלי המרכזי, בן ברננקי, ינאם מחר (רביעי) בפני הוועדה הכלכלית של הקונגרס. הפרוטוקולים מפגישת הועדה הפדרלית לקביעת מדיניות הריבית לפני כשלושה שבועות יפורסמו אחר הצהריים, כמו גם נתוני מכירות הבתים בחודש אפריל.

בנק אוף אמריקה טוען כי העודף במאזן הסחר בסין הוא רק עשירית מ-61 מיליארד דולר עליהם דיווחה הממשלה לאחר שלוקחים בחשבון פעולות מזוייפות שנועדו להסוואת הזרמת כספים.

לפי כלכלני הבנק, העודף במאזן הסיני מסתכם רק ב-6 מיליארד דולר – דבר המצביע על כך שהביקוש הגלובלי מגביל את הכלכלה השנייה בגודלה בעולם ולא מעודד אותה. ההאשמות על העיוותים בנתוני הסחר מצד בנק אוף אמריקה אינם חדשנים ומצטרפים לביקורת נרחבת יותר בעולם בנוגע לאמינות נתוני התמ"ג והתעסוקה בסין.

מיקרוסופט חשפה הערב את קונסולת המשחקים החדשה שלה, האקס-בוקס ONE, בתקווה שתסחוף את חובבי משחקי הווידיאו, אך גם תהפול למרכז הבידורי של הסלון המשפחתי. קונסולת הדור השלישי, אשר מושקת שמונה שנים אחרי ה-Xbox 360, נחשפה על ידי מנהל מחלקת המשחקים בחברה דון מטריק באירוע שהתקיים במטה החברה ליד סיאטל. האקס-בוקס וואן הוא "מערכת הבידור האולטימטיבית", אמר מטריק. המכשיר החדש "מדבר" עם הטלוויזיה, מגיב לפקודות קוליות וכולל שיחות סקייפ, 15 משחקים בלעדיים ותוכן מקורי שפותח עבורו. מניית מיקרוסופט נחלשה היום ב-0.66%.

אפל התחמקה מתשלום מסים בסך מיליארדי דולרים באמצעות שימוש בחברות בנות באירלנד – כך טוען הסנאט האמריקאי בדוח שפרסם על מבנה המס הבינלאומי של החברה אתמול. במסמך בן 40 עמודים שפורסם לפני עדותו המתוכננת של מנכ"ל אפל טים קוק בפני הקונגרס, תת הוועדה לחקירות בסנאט זיהתה שלוש חברות בנות של אפל אשר לא שילמו מסים באירלנד, שבה היו רשומות, או בארה"ב, שבה יושבים בכיריהן ומשם הן מופעלות.

"אנחנו לא מעלימים מס. חוקי המס של ארה"ב לא התקדמו לעידן הדיגיטלי, ואנו קוראים לרפורמה במערכת המסים" – התגונן הערב מנכ"ל אפל, טים קוק, בפני ועדה מיוחדת של הסנאט בארה"ב. "אפל שילמה את כל המסים שהיתה חייבת לפי החוק, דולר אחרי דולר", הוסיף. "החברה שילמה בשנה החולפת את המסים הגדולים ביותר במגזר העסקי בארה"ב, 6 מיליארד דולר, לפי שיעור מס של 30%. לאפל עובדים בכל 50 המדינות בהן היא פועלת, אבל היא מרגישה כמו חברה אמריקאית שיוצרת מקומות עבודה בארה"ב". מניית החברה נחלשה היום ב-0.7%%.

מניית הספנות האמריקנית קרניבל, שבשליטת משפחת אריסון, תעורר תשומת לב לאחר שהקבוצה מסרה היום כי היא צופה לזרם הכנסות נמוך יותר בשל תמחור נמוך יותר ומספר תקלות רציניות. המניה נפלה היום ב-4.3%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.