Forbes Israel Logo

וול סטריט ננעלה בעליות: מניית סודה סטרים נחלשה ב-1.1%

יום המסחר בוול סטריט ננעל בעליות, רקע העליות החדות בשווקים בעולם. נתוני מאקרו על הסקטור הצרכני בסין הורידו את הבטחון בשווקים ועל פי תחזיות האנליסטים, המשקיעים יחלו למכור את מניותיהם. מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P המשיכו לעלות לשיאים חדשים. 

דאו ג'ונס רשם עלייה של 0.3%, S&P 500 התחזק ב-0.4% ומדד הנאסד"ק הוסיף 0.5% לערכו.

בורסות אירופה המשיכו לעלות היום. בורסת לונדון הוסיפה 0.4% לערכה, פריז התחזקה ב-0.9% ובורסת פרנקפורט עלתה ב-0.8% וננעלה בשיא. 

בעוד שהשווקים ממשיכים לטפס גוברות הערכות בקרב אנליסטים כי הבורסות עשויות להגיע בקרוב לרוויה ותחל מגמה של מכירה בקרב המשקיעים. "המדדים יעלו אולי בעוד אחוז או שניים אך לאחר מכן המשקיעים ירצו להפיק רווחים מן הזינוקים האחרונים", מסביר מנכ"ל חברת השקעות מאנאפוליס אדם הויסן. 

צילום: רויטרס

בסין דווח היום על עליה של 16.8% בייבוא מהמדינה בחודש אפריל, אל מול עליה של 14.7% ביצוא. העודף במאזן הסחר במדינה עמד על 18.6 מיליארד דולר, לעומת גרעון של 884 מיליון דולר בחודש מרץ.

הנתונים עשויים להפחית מעט את החששות לגבי התאוששותה של הכלכלה השניה בגודלה בעולם והצרכנית הגדולה ביותר של סחורות, לאחר תקופה של נתונים חלשים מהממוצע בשבועות האחרונים.

עם זאת, נשמעו גם ספקות לגבי הביקוש האמיתי ורמת הדיוק של הנתונים, כשכמה אנליסטים הביעו חשד כי נתוני היצוא עלולים להיות מוגזמים משום שבעלי העסקים מוסרים נתונים שגויים על מנת להימנע ממגבלות הון.

הרווח הנקי של סודהסטרים צמח ברבעון הראשון ב-19.5% ל-12.1 מיליון דולר, ההכנסות גדלו ב-34% ל-117.6 מיליון דולר והחברה עידכנה מעלה את תחזיות ההכנסות והרווח שלה – כך עולה מן הדוחות שפרסמה היום החברה לסיכום הרבעון הראשון.

בשורה העליונה צמחו הכנסות החברה ברבעון הראשון ב-34% ל-117.6 מיליון דולר בהשוואה ל-87.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות באמריקה גדלו ב-89% ל-48.3 מיליון דולר, וההכנסות במערב אירופה צמחו ב-17% ל-53.3 מיליון דולר לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מניית החברה נחלשה היום ב-1.1%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.