חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

וול סטריט ננעלה בעליות קלות: מניית בואינג איבדה 5%

יום המסחר בבורסות וול סטריט ננעל בבמגמה חיובית, על רקע פרסום תוצאותיהם הרבעוניים של הבנקים המובילים בארה"ב ובהמשך לעליות באירופה ובחלק משווקי אסיה. בזירת המאקרו, מדד המחירים ליצרן, המשקף את המחירים הסיטונאים בארה"ב זינק ביוני ב-0.8%. 

מדד הדאו ג'ונס ננעל ביציבות אך בחישוב שבועי הוסיף לערכו 2.2%, ה-S&P 500 התחזק ב-0.3% ובסיכום שבועי עלה ב-2.3% והנאסד"ק הוסיף 0.6% לערכו ובחמשת הימים האחרונים התחזק ב-3.4%.

מדד המחירים ליצרן בארה"ב עלה ביוני ב-0.8%, העלייה המשמעותית ביותר שלו מאז ספטמבר 2012. העלייה העיקרית נרשמה במחירי הדלקים, כאשר מדד הליבה, הכולל את הדלקים והמזון עלה בחודש שעבר ב-0.2%. משמעות עליית המדד היא עלייה באינפלציה, כאשר בחישוב שנתי רשם המדד עלייה של 1.7%. נזכיר כי יעד האינפלציה שהציב הבנק הפדרלי הוא 2%. 

בנק ג'י. פי. מורגן פרסם היום את תוצאותיו לרבעון השני של השנה. על פי הדוח, הרווח הנקי של אחד הבנקים המובילים בארה"ב עלה ב-31% ל-6.5 מיליארד דולר. מדובר בנתון גבוה מציפיות האנליסטים שחזו עלייה של 20% בלבד. הכנסות הבנק עמדו על 25.96 מיליארד דולר, זאת בהשוואה ל-22.89 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. מניית ג'י פי מורגן נחלשה ב-0.3%. 

ג'י. פי. מורגן | צילום: רויטרס

גם בנק וולס פארגו דיווח היום על תוצאותיו לרבעון השני. הרווח הנקי של הבנק עלה ב-19% ל-5.5 מליארד, כאשר גם כאן מדובר בתוצאה גבוהה מתחזיות האנליסטים. הכנסות וולס פארגו הגיעו ל-21.4 מיליארד דולר, זאת לעומת 21.3 ברבעון המקביל אשתקד. מניית הבנק רשמה היום עלייה של 1.7%. 

חברת מיקרוסופט הודיעה אמש עלשינוי המשמעותי הראשון שתערוך מזה 5 שנים. מנכ"ל חברת מיקרוסופט סטיב באלמר אמר היום כי חטיבות התוכנה והתקשורת בחברה יתמקדו מעתה במוצרים כמו טלפונים, קונסולות משחקים ותחום השירותים.

מיקרוסופט, אשר מתקשה להתחרות בעולם של מכשירים סלולריים ושירותים מבוססי רשת, תקים ארבע קבוצות גדולות ותזיז מתפקידם מספר בכירים. מטרת השינוי היא לקצר את זמן ההגעה לשוק של מוצרי החברה ולהפוך אותה ליעילה יותר, במטרה לגרום לאנשים להשתמש במוצרי מיקרוסופט, כמו וורד ואופיס, במגוון רחב של מכשירים, ולא רק במחשב האישי.

הערב דווח על שריפה נוספת שפרצה במטוס הדרימליינר של בואינג. האירוע הפעם התרחש בשדה התעופה הית'רו שבלונדון. השריפה שאירעה במטוס של חברת התעופה האתיופית הביאה לסגירתו של שדה התעופה. מניית חברת בואינג צנחה ב-5% הערב. 

מניית אלווריון הישראלית ממשיכה לרכז עניין גם היום על רקע בקשתו של בנק סיליקון ואלי (SVB) לכינוס נכסי החברה וחברת ווייביון אשר מניותיה מוחזקות בידי אלווריון, בשל טענה לחוב בסך למעלה מ-3.2 מיליון דולר.בבנק הוסיפו וטענו בבקשה שהוגשה לבית המשפט כי החברה הנה חדלת פרעון ואינה מסוגלת להחזיר את חובותיה, ולכן הוגשה הבקשה לכינוס נכסיה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן