חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

וול סטריט ננעלה בעליות קלות על רקע נתוני מאקרו חיוביים

שבוע המסחר בוו סטריט ננעל בעליות קלות על רקע נתוני מאקרו טובים המעידים על צמיחה בסקטור הייצור ועליה בבטחון הצרכנים בארה"ב. מנגד, הנשיא אובמה הודיע היום על כישלון בניסיון נוסף לגשר על הפערים בין הדמוקרטים לרפובליקנים בנושא הקיצוצים. 

מדד הדאו ג'ונס רשם הערב עלייה של 0.3%, ה-S&P 500 הוסיף לערכו 0.2% והנאסד"ק התחזק ב-0.3%. 

היום פורסם כי מגזר הייצור בארה"ב צמח בקצב המהיר ביותר מאז 2011. עלייה נרשמה גם במדד בטחון הצרכנים, שהגיע לשיא של שלושה חודשים. בנוסף למרות נפילה חדה של 3.6% בהכנסה הפרטית, הצריכה הפרטית דווקא עלתה ב-0.2%. מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר נותר ללא שינוי. 

נשיא ארה"ב ברק אובמה נשא הערב נאום ובו הוא הודיע כי השיחות שהתקיימו הערב בין נציגי הרפובליקנים לדמוקרטין בניסיון למנוע את תוכנית הקיצוצים האוטומטית של 85 מיליארד דולר מתקציב המדינה נכשלו. לדברי אובמה, "החלת הקיצוצים היא צעד טיפשי שלא ניתן לתירוץ". עוד אמר אובמה כי הקיצוצים יהיו כואבים ויקטינו את התמ"ג האמריקאי ב-0.5%. בנוסף, אובמה הביע תקווה כי העם האמריקאי, אשר הוא מאמין תומך בקיצוצים מאוזנים בתקציב ישכנע את הרפובליקנים לשוב ולדון בכך. 

ברק אובמה | צילום: רויטרס

אתמול שני הצדדים קיימו מגעים קדחתניים של הרגע האחרון והעלו שתי הצעות שנועדו לפטור את הסוגיה, אך אף לא אחת מהן זכו למספיק תמיכה בקרב שתי המפלגות. הצעת הרפובליקנים, שהיתה מאפשרת לנשיא אובמה לבחור איזה קיצוצים לבצע, זכתה לתמיכה של 38 קולות בסנאט.

מנגד, הצעת הדמוקרטים, שכללה החלפת הקיצוצים בקיצוצים אחרים והעלאת המיסים על העשירים זכתה לתמיכה של 51 קולות, לא מספיק בכדי להעביר את ההצעה, מצב הדורש רוב של 60 קולות ומעלה.

מניית אפל איבדה היום 2.8% והשלימה ירידה של 40% מהשיא שרשמה בחודש ספטמבר. בית המשפט בארה"ב קבע היום כי הפיצוי שתשלם סמסונג לאפל במסגרת ההפסד במשפט הפטנטים בין שתי החברות, יחתך בכמחצית ל-599 מיליון דולר. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן