Forbes Israel Logo

וול סטריט נסגרה במגמה מעורבת יום אחרי הודעת הפד. גילת טיפסה 6%

הבורסה בניו יורק נסגרה במגמה מעורבת על רקע הודעתו של יו"ר הפד היוצא, בן ברננקי, מאמש, על כך שהבנק המרכזי יצמצם את קצב רכישות האג"ח מ-85 ל-75 מליון דולר בחודש, החל מינואר הקרוב.

מדד הנאסד"ק ירד ב-0.3%, מדד ה-S&P 500 איבד 0.1% מערכו, ומדד הדאו ג'ונס עלה ב-0.1%.

לשכת האבטלה בארה"ב פרסמה היום את מספר דורשי דמי האבטלה לשבוע שנסתיים ב-7 לדצמבר. הנתון עמד על תוספת של 379 דורשי אבטלה, זאת לעומת תחזית הכלכלנים שחזו כי הנתון יעמוד על תוספת של 337 אלף דורשים בלבד. זהו הנתון הנמוך ביותר שנרשם בתשעת החודשים האחרונים.

צילום: רויטרס

גילת רשתות לוויין, העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מוצרים ושירותים לרשתות תקשורת לווייניות, זכתה בפרויקט המוערך ב-30 מיליון דולר כחלק מיוזמת ה-Integracion Amazonica Loreto. בפרויקט זה, תקים החברה רשת תקשורת בפס רחב בעלת קיבולת גבוהה בין איקיטוס לעיירה איסלה סנטה רוזה, במטרה לספק שירותי טלפוניה ואינטרנט לתושבים ב-70 אתרים באיזור לורטו. בעקבות הידיעה עלתה היום המניה ב-6%.

כאמור, אתמול הבנק המרכזי בארה"ב, בראשותו של בן ברננקי, הודיע למשקיעים בוול סטריט כי הוא מוכן להתחיל ולצמצם את תכנית הרכישות האג"ח בחודש ינואר של השנה הבאה. על פי המתכונן, הבנק צפוי להפחית את תכנית הרכישות ב-10 מיליארד דולר כאשר ההזרמה תמשיך בקצב של 75 מיליארד דולר בחודש.

בבית ההשקעות IBI אומרים בתגובה הבוקר כי "אנו מצפים כי כלכלת ארה"ב תמשיך להתחזק ולפיכך מצפים כי תוכנית רכישות האג"ח של הפד תגיע לסיומה המוחלט במהלך 2014".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.