Forbes Israel Logo

וול סטריט צנחה לאחר הדיווחים על הפיצוצים בבוסטון

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל הערב בירידות לאחר הדיווחים על הפיצוצים במרתון בוסטון ועל רקע נתוני מאקרו חלשים שהתפרסמו היום בארה"ב ובאסיה. מניית סיטיגרופ עמדה במרכז לאחר שהדוחות הכספיים של הבנק לרבעון הראשון של 2013 הכו את התחזיות.

מדד הדאו ג'ונס נחלש ב-1.8%, מדד הנאסד"ק איבד 2.4% מערכו ומדד ה-S&P 500 רשם ירידה של 2.3%.

באירופה ננעל היום המסחר גם כן בירידות: בורסת לונדון נחלשה ב-0.6%, בורסת פאריס איבדה 0.5% מערכה ובורסת פרנקפורט רשמה ירידה של 0.4%. באסיה ננעל הבוקר המסחר בירידות: בורסת טוקיו איבדה כ-1.5% מערכה, שנחאי צנחה ב-1.1% ובורסת הונג קונג איבדה כ-1.3% מערכה.

חשד לפיגוע במרתון בוסטון: שני פיצוצים אירעו בשעות הצהריים (שעון ארה"ב) ברחוב בוליסטון בסמוך לקו הסיום של המרוץ. על פי דיווחים ראשוניים, שלושה בני אדם נהרגו בפיצוצים ועשרות נפצעו, אך עדיין לא ברור לרשויות האם הגורם לפיצוץ הוא מתקפת טרור.

רשת CNN דיווחה כי הפיצוצים אירעו בהפרש של מספר שניות משני צידי הרחוב, כאשר הראשון הותיר עשן שחור מעל האזור. הפיצוצים התרחשו בשעה 14.45 שעון מקומי, כ-3 שעות לאחר שהמנצח חצה את קו הסיום. צילומי הטלוויזיה הראו אנשים רבים נמלטים מהזירה.

צילום: רויטרס

על פי נתונים רשמיים שפרסמה סין הבוקר, נראה כי התמ"ג במדינה גדל ברבעוון הראשון של 2013 ב-7.7% בלבד, זאת לעומת תחזית האנליסטים שצפתה לגידול של 8% וכן בהשווואה לגידול של 7.9% ברבעון האחרון של 2012. עוד פורסם כי הייצור התעשייתי במרץ עמד על 8.9%, נמוך מהתחזיות האנליסטים שעמדו על 10.1% ובהשוואה ל-9.9% בחודש פברואר.בתוך כך, בסין מעריכים כי תחזית הצמיחה ל-2013 נותרה בשיעור של 7.5%.

בארה"ב פורסם אחר הצהריים מדד האמפייר סטייט (מדד פעילות הייצור באיזור ניו יורק) לחודש אפריל, אשר עמד על 3.1 נקודות. זאת לעומת צפי לירידה עד לרמה של 7.8 נקודות, מרמה של 9.2 נקודות בחודש מרץ. עוד התפרסם היום מדד מדד הביטחון בענף הבנייה לחודש אפריל, אשר ירד מרמה של 44 נקודות במרץ עד לרמה של 42 נקודות, בעוד צפי האנליסטים עמד על 45 נקודות. מדובר בשפל של כחצי שנה במדד זה.

סיטיגרופ שירותים פיננסיים פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2013 אשר הכו את התחזיות. הכנסות הבנק עמדו על 20.81 מיליארד דולר, לעומת צפי להכנסות של 20.17 מיליארד דולר. הרווח הנקי של הבנק עמד על 1.29 דולר למניה – זאת לעומת צפי ל-1.17 דולר למניה. מניית הבנק עלתה היום ב-0.2%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.