Forbes Israel Logo

ולדמן: "קל למסות את החברות הגדולות – אך זה לא יהיה חכם"

"אנחנו חושבים שזה חשוב לבורסה ולכלכלה הישראלית שחברות כמונו ייסחרו כאן, אבל אם זה יקשה עלינו – נשקול אם להישאר בה", כך אומר בראיון לאתר פורבס מנכ"ל מלאנוקס, אייל ולדמן.

ולדמן מכוון בדבריו להתנגדות המשקיעים המוסדיים בחברה כי יכהן במקביל כיו"ר החברה וכמנכ"ל, אשר עלולה לטרפד את המשך כהונתו. "חלק מהרגולציה בישראל לא מתאים לחברות שעובדות טיפה אחרת ממנה שרגילים כאן", הוא מסביר בקצרה. "אבל זה לא משהו שכבר התקבלה החלטה לגביו".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

ולדמן התייחס לסערה סביב שיעור המס שמשלמות החברות הגדולות במשק הישראלי ובעולם: "אני חושב שישראל צריכה להמשיך להישאר אטרקטיבית כדי שחברות יעדיפו אותה על פני מדינות אחרות", אומר ולדמן.

"בארה"ב, למשל, חברות משלמות מעט מאוד מס", מסביר ולדמן. "ישנה תחרות גלובלית, היכן החברות רוצות למצות את עצמן, וראינו את זה עם אפל. לאינטל למשל היה קל יותר לקנות חברות לא אמריקאיות בגלל נושא של המס".

השיקול שלכם כולל את שיעור המס שעשוי להשתנות? אתה שוקל להעביר את החברה מישראל?

"לא, מלאנוקס היא חברה ישראלית שתישאר בישראל. קל מאוד למסות את החברות אבל זה לא יהיה חכם, כי השאלה היא איפה אנחנו וחברות רב לאומיות כמונו תוכלנה למצות את עצמן יותר. בכל מקרה לדעתי אנחנו צריכים להישאר בישראל".

אייל ולדמן | צילום: יח"צ

בכלל פיננסים התייחסו אתמול לכוונת החברה להימחק מהמסחר בת"א. "למרות שהסבירות לכך אינה גבוה – להערכתנו מחיקת מלאנוקס מהמסחר בת"א עלולה להביא לירידה חדה במחיר המניה", נכתב בסקירה.

להערכת החברה, הטריגר להישארותה של מלאנוקס בת"א קשור בהחלטה על הפרדת תפקיד היו"ר והמנכ"ל, "אך ייתכן וטענות אחרות כגון רגולציה יביאו בכל זאת להחלטה להימחק מהמסחר בת"א".

בחברה מזהירים מל"תגובה אלימה במניה, אם מלאנוקס אכן תימחק מהמסחר, ויתכן אף Sell-off של כמחצית (אם לא יותר) מהחזקות הגופים הישראלים – כ-12% ממניות החברה. "אם מלאנוקס אכן תחדל להיסחר בארץ ולמעשה תפסיק להוות מניית Benchmark, אנו צופים כי גופים מוסדיים ישראלים יצמצמו את החזקתם באופן ניכר ויבחנו פוזיציות עתידיות באופן אופורטוניסטי – לאור התנודתיות הגבוה ואי-הודאות בנוגע לסביבה העסקית של החברה", נכתב בסקירה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן