Forbes Israel Logo

ועדת הכספים תדון במינוי הנגיד: "רק משוגע יציע את עצמו לתפקיד"

אחרי הפארסה שהתחוללה סביב הליך המינוי של נגיד בנק ישראל, ואחרי ששני השמות הנבחרים לתפקיד, פרופ' יעקב פרנקל ופרופ' ליאו ליידרמן, הודיעו על הסרת מועמדותם לתפקיד, החליטה ועדת הכספים של הכנסת לערוך דיון פגרה בנושא. 

לדיון הוזמנו הגורמים הרלוונטיים, החל מנציב שירות המדינה, משה דיין, יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, הפרופ' יוג'ין קנדל, אנשי בנק ישראל וגורמים נוספים. הדיון יתקיים בכנסת ב-3 בספמבר.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי), אמר בעקבות הפרשה כי "החשש שלי מהתמשכות הסאגה של מינוי הנגיד, לרבות החפירה המתוקשרת בעברם של המועמדים הפוטנציאליים, הוא שכלכלנים מהשורה הראשונה שראויים למשרה הרמה, יימנעו אפילו מאזכור שמם ביחס אליה. רק משוגע יציע את מועמדותו לנגיד, נוכח הבדיקה המתוקשרת של המועמדים".


צילום: מרק ישראל סלם

כזכור, ביום שישי האחרון הודיע פרופ' ליאו ליידרמן על הסרת מועמדותו לתפקיד, יום וחצי בלבד לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד הודיעו בחגיגיות על מינויו של ליידרמן. על פי דיווחים שונים, המהלך בוצע לאחר שבוועדת טירקל התקבלו תלונות אשר נגעו לאופן סיום עבודתו של ליידרמן ככלכלן בדויטשה בנק בגרמניה. בתגובה, אמר ליידרמן בראיון ל"דה פוסט" כי "הרקורד שלי נקי לחלוטין. מעולם לא הוגשה תביעה או תלונה מכל סוג שהוא נגדי בכל 34 שנות עבודתי באוניברסיטת ת"א, בעשר שנים בבנק ישראל, עשר שנים בבנק הפועלים ובשנתיים וחצי בדויטשה בנק".

ליידרמן החליף כמועמד את פרופ' יעקב פרנקל, אשר הסיר גם הוא את מועמדותו בשבוע שעבר, בעקבות הפרשה בנמל התעופה בהונג קונג, במסגרתה עלו חדשות לפיהם הוא לקח תיק נסיעות מחנות בנמל התעופה מבלי לשלם. פרנקל טען כי מדובר באי-הבנה, אך הסיר את מועמדותו, וטען כי נעשה לו עוול: "מעלים אותי על המוקד", אמר בראיון לחדשות ערוץ 2.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.