Forbes Israel Logo

ושוב איתכם: צוקרברג חזר למקום ה-6 מבין עשירי ההייטק בארה"ב

נכון לתקופה זו בשנה שעברה, שווי הנטו של מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, הלך וירד. לאחר ההנפקה המאכזבת של החברה שלו במאי 2012, עמד שוויו על 9.4 מיליארד דולר, ירידה של כ -8.1 מיליארד דולר בשלושת החודשים שלאחר הופעת הבכורה של פייסבוק בנאסד"ק.

הרבה השתנה מאז.

ברשימת 400 העשירים בארה"ב של פורבס השנה, מוערך שווי הנטו של צוקרברג ב-19 מיליארד דולר, מה שהופך אותו לשישי בדירוג מבין אנשי תעשיית הטכנולוגיה. בהיותו אחד מהמרוויחים הדולריים הגדולים ביותר השנה, צוקרברג הוא אחד מתוך 48 אנשים שגורלם נגזר במידה רבה מחברות הטכנולוגיה בהן הם מחזיקים. הטכנולוגיה היא התחום השני מבחינה זו מבין המגזרים בדירוג, מאחורי תחום ההשקעות, אשר הכניס לרשימה 98 איש.

ביל גייטס נשאר המלך של הטכנולוגיה, עם שווי נקי של 72 מיליארד דולר. הוא היה ונשאר האדם העשיר ביותר במדינה מאז 1994, ולאחר שהוסיף 6 מיליארד דולר לקופתו בשנה החולפת אף עבר לאחרונה את איל הטלקום קרלוס סלים בדירוג האנשים העשירים ביותר בעולם.

צוקרברג | צילום: רויטרס

יחד עם גייטס, חמשת הראשונים בענף נותרו ללא שינוי. לארי אליסון מדורג שני עם שווי נקי של 41 מיליארד דולר, ואחריו מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, שהוסיף 4 מיליארד דולר לשווי הנטו שלו בשנה שעברה וטיפס ל-27.2 מיליארד דולר. מייסדי גוגל לארי פייג' וסרגיי ברין רכבו על עלייה חזקה של 28% במניות החברה בשנה החולפת, כל הדרך למקום הרביעי והחמישי מבין מיליארדרי הטכנולוגיה האמריקאים.

סטיב באלמר, ששוויו מוערך בכ-18 מיליארד דולר, נהננה עדיין מהעלייה במניית מיקרוסופט, גם לאחר שהודיע שיפרוש מתפקידו כמנכ"ל ענקית התוכנה. ב-23 באוגוסט, היום בו הודיע באלמר על עזיבתו, זינקה מניית מיקרוסופט ביותר מ-7%, מה שתרם לעלייה של 2.1 מיליארד דולר בשווי הנטו של באלמר.

האישה היחידה שהופיעה בין 10 הראשונים מבין עשירי סקטור הטכנולוגיה בשנה שעברה, לורן פאוול ג'ובס, איבדה את מקומה בין 10 הראשונים (אם כי נשארה ברשימת ה-400), למרות שמצאה את עצמה עשירה בכ-700 מיליון דולר. אלמנתו של סטיב ג'ובס והאישה העשירה ביותר בעמק הסיליקון הוחלפה השנה על ידי מנכ"ל דיש נטוורק, צ'רלס ארגן, שהונו עלה השנה ב-3.5 מיליארד דולר עד ל-12 מיליארד דולר. מניית דיש נטוורק טיפסה בכמעט 40% ב-12 החודשים האחרונים.

10 הראשונים:

ביל גייטס – 72 מיליארד דולר

לארי אליסון – 41 מיליארד דולר

ג'ף בזוס – 27.2 מיליארד דולר

לארי פייג' – 24.9 מיליארד דולר

סרגיי ברין – 24.9 מיליארד דולר

מארק צוקרברג – 19 מיליארד דולר

סטיב באלמר – 18 מיליארד דולר

מייקל דל – 15.9 מיליארד דולר

פול אלן – 15.8 מיליארד דולר

צ'רלס ארגן – 12.5 מיליארד דולר

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.