Forbes Israel Logo

זה מטוס? זה ציפור? לא, זה הרחפן החדש של אינטל

בצד הפופולאריות ההולכת וגוברת שלו אצל מטיסים וצלמים חובבים, הולך ותופס הרחפן גם את מקומו ככלי עבודה יוצא דופן עם יכולות מרשימות – לא רק בהיבט האבטחתי. עתה, מציגה אינטל את ה-Falcon 8 פלוס, הרחפן החדש שלה, שמיועד לשימושים מקצועיים ותעשייתיים.

הרחפן החדש של אינטל כולל מערכת התחמקות ממכשולים בדומה לזו שקיימת ברחפנים דוגמת הפאנטום 4 או ה-Mavic Pro של DJI, אולם, בניגוד להם, המערכת של הרחפן יכולה לזהות מכשולים ב-360 מעלות ולא רק מלמטה ומקדימה. המערכת פותחה על ידי חברת Ascending Technologies הגרמנית, אותה רכשה אינטל בינואר השנה.

הרחפן של אינטל שוקל כ-2.7 ק"ג, שנחשב למשקל נמוך יחסית לרחפנים מקצועיים ותעשייתיים אחרים והוא כולל מערכת ייצוב שעל פי אינטל, מאפשרת את הייצוב הטוב ביותר גם בתנאים קשים. ה-Falcon 8 פלוס מסוגל להגיע למהירויות של 56 קמ"ש, כשעל פי אינטל, הוא מסוגל לספק תמונה מדוייקת 'עד רמת המילימטר'. אחד היתרונות של הרחפן החדש הוא האפשרות להחליף בקלות מטע"ד (מטען ייעודי, Payload), כך שהוא יוכל להתאים לשימושים השונים של כל לקוח.

השליטה ברחפן מתבצעת בעזרת בקר שליטה שכמו שאתם יכולים להתרשם מהתמונה למטה, הוא מוקשח ומוגן ממים וכולל טאבלט של אינטל עם אפשרות לסטרימינג בלייב של תמונה באיכות 1080p.

הרחפן החדש של אינטל | מקור: Intel

הפיצ'רים הייחודיים של הרחפן יהפכו אותו לאטרקטיבי עבור שימושים כמו איתור והצלה, גילוי ואיתור דליפות, אבטחה, בקרה של קווי מתח, מזג אוויר, מיפוי ועוד. לצערנו, מעבר לפרטים הללו, לא מסרה אינטל פרטים נוספים חשובים כמו זמן טיסה, טווח, מועד ההשקה של הרחפן ומחירו.

אינטל ממש לא רוצה להתחרות ב-DJI

כאמור, לא מדובר בדריסת הרגל הראשונה של אינטל בתחום הרחפנים. חוץ מהרכישה של Ascending Technologies, הספיקה החברה לרכוש לפני כחודש את חברת Movidius, שמפתחת צ'יפים לראייה ממוחשבת, שמשולבים ברחפנים של DJI ובמכשירי ה-Tango של גוגל. החברה גם עושה שימוש בטכנולוגיית ה-RealSense שפותחה בישראל ואף השקיעה כ-60 מיליון דולר ביצרנית הרחפנים הסינית Yuneec.

ובכל זאת, למרות הרחפן החדש עליו הכריזה עכשיו החברה, הרי שאינטל תמשיך להתעסק בליבה שלה, כלומר צ'יפים ומעבדים והיא ממש לא מתכננת להפוך לחברת רחפנים מתחרה ב-DJI למשל. כמו שהחברה מרבה לעשות בתחומים אחרים, דוגמת פרויקט Alloy בתחום המציאות המדומה, השעון MICA בתחום הלבישים, או אפילו ה-Compute Stick וה-NUC בתחום המחשבים האישיים, אינטל רוצה להציג ליצרניות (OEM) את החזון שלה ואת האפשרויות על ידי השימוש במוצריה. על ידי הרכישות והמשך פיתוח טכנולוגיית הרחפנים השונות שלה תוכל אינטל להציע ליצרניות צ'יפים וערכות כוללות, עם כל הטכנולוגיה כבר בפנים, כשאלו יוכלו להתמקד בעיצוב המוצר, פיצ'רים ושימושים נוספים ובשיווק.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

אמזון בחזית מול אפל וספוטיפיי: שירות מוזיקה חדש בחצי מחיר

3 גאדג׳טים שישדרגו את מצלמת הסמארטפון שלכם

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן