Forbes Israel Logo

“זה רק עניין של זמן עד שנראה קריסה נוספת של הדולר”

הדולר צנח אתמול לשפל חדש אל מול היורו והליש"ט, אולם הצליח להחזיק מעמד מעל רמת המפתח של 3.50 שקלים, על רקע נתוני התעסוקה הירודים שפורסמו בשלישי.

למרות זאת, האנליסטים אינם ממהרים להתרשם: "בתנאים הגלובליים והמקומיים הנוכחיים, נראה כי זה רק עניין של זמן עד שנראה קריסה נוספת של הדולר,, אמרו הבוקר במחלקת המחקר של FXCM ישראל. "המטבע האמריקני נמצא בעמדה פגיעה מאוד – הכלכלה האמריקאית מדרדרת, המערכת הפוליטית משותקת וההערכה הרווחת בשוק היא כי הבנק הפדרלי לא יתחיל בצמצום ההרחבה הכמותית עד לפחות מרץ 2014. גם גורמים מקומיים, כגון הרווחים ממאגרי הגז, מכבידים על שער החליפין".

צילום: shutterstock

"הדולר צפוי להמשיך ולהיחלש בתקופה הקרובה אלא אם כן, הערכות השוק לגבי מדיניות הבנק הפדרלי יתבדו או יתבררו כמוגזמות והבנק יאותת על צמצום בישיבתו בשבוע הבא", המשיכו ב-FXCM. "גם הרעה משמעותית בסנטימנט בשוקי ההון העולמיים עשויה לעורר מחדש ביקושים לדולר. שבירה מתחת ל-3.50 שקלים, שתאיץ את הירידה לעבר השפל האחרון של ספטמבר, תחדד את הסיכון של היחלשות הדולר למגזר הייצוא".

"המבחן הראשון של הנגידה החדשה קרנית פלוג כבר בפתח", סיכמו ב-FXCM. "פלוג לא היססה להשתמש בכלי רכישות המט"ח במהלך ארבעת החודשים שבהם שימשה כנגידה זמנית. לאור הסיכון הנוכחי בנק ישראל יאלץ להתערב בשוק המט"ח באופן אגרסיבי יותר".

 

 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.