Forbes Israel Logo

זו שנאבקת בדאע"ש וזו שבנגיף האבולה: הנשים בדירוג האנשים המשפיעים ביותר בעולם

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל היא האישה החזקה והמשפיעה ביותר בעולם – כך עולה מניתוח דירוג האנשים החזקים ביותר בעולם, אשר פורסם השבוע במגזין פורבס. הרשימה היוקרתית יוצאת מדי שנה, ובה מדורגים 72 האנשים החזקים ביותר בעולם כולו, לרבות מנהיגי מדינות, אנשי דת, יזמים, בכירי עולם הכלכלה, ואפילו מנהיגי ארגוני טרור. כמו בשנה שעברה, גם הפעם דורג נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במקום הראשון – כשפעם נוספת הוא הקדים את נשיא ארה"ב ברק אובמה. אך במאבק בין השניים דנו כבר מספיק. כעת הגיע גם הזמן לברר: מי הן הנשים אשר מככבות ברשימה?

מרקל בת ה-60, כאמור, היא המדורגת במקום הגבוה ביותר מבין נשות הרשימה, כשדורגה במקום ה-5 והמכובד מאוד. במהלך השנה ביססה מרקל את מעמדה האיתן בהובלת מדינות המערב כשהתייצבה בראש המאבק בארגון דאע"ש הרצחני ואף שלחה נשק לחיזוק הכוחות הכורדים. בנוסף, היא הובילה את מדינות אירופה בעמידתן כנגד רוסיה והשתלטותה הברוטלית על חצי האי קרים, כשמרקל הייתה בין מובילות המהלך להטלת סנקציות על המדינה. ואם כל זאת לא מספיק, היא ממשיכה להנהיג בגאון את מנוע הצמיחה הכלכלי החזק ביותר באיחוד האירופאי – וגם ההאטה במשק הגרמני לא פגעה ביכולתה המוחלטת של מרקל להשפיע על כלכלת האיחוד כולה.

המשפיעה ביותר בעולם. מרקל | צילום: רויטרס

צמודה למרקל במקום ה-6 ברשימה הכוללת נמצאת נגידת הבנק הפדרלי בארה"ב ג'נט ילן. ילן היא האישה הראשונה למלא את התפקיד היוקרתי, והיא זוכה לעשות זאת דווקא באחת התקופות הרגישות ביותר בשנים האחרונות: רק לפני מספר חודשים הודיע הבנק, בהנהגתה, על סיומה של מדיניות ההרחבה הכמותית, וילן (ביחד עם סגנה, מיודענו סטנלי פישר) נדרשת להתמודד עם מצב המשק האמריקאי, כשברקע החוב העצום של המדינה נושף בעורפה.

במקום השלישי ברשימת הנשים ובמקום ה-31 ברשימה הכללית נמצאת דילמה רוסף, נשיאת ברזיל אשר נבחרה לאחרונה לכהונה שניה ברציפות. רוצף ניצחה את יריביה כבר בסיבוב הבחירות הראשון כשהשיגה למעלה מ-50% מקולות הבוחרים במדינה, והוכיחה כי הביקורת הציבורית אשר הופנתה כלפיה בעקבות הכספים אשר הושקעו באירוח גביע העולם במדינה בקיץ כבר נשכחו. עוד בצמרת דירוג הנשים ניתן למצוא את יו"ר קרן המטבע הבינ"ל כריסטין לגארד, כמו גם את נשיאת דרום קוריאה, פארק גן הייאה.

מרגרט קהאן. "משבר הומניטארי" | צילום: מתוך ויקיפדיה

אחת הנשים המסקרנות אשר נכנסה השנה לרשימה בפעם הראשונה היא ד"ר מרגרט קהאן, יו"ר ארגון הבריאות העולמי אשר מובילה את המאבק העולמי בנגיף האבולה המאיים ודורגה במקום ה-67 ברשימה הכללית. הרופאה הסינית בת ה-67 קראה לשיתוף פעולה בינ"ל במלחמה בנגיף והגדירה את המצב כ"משבר חברתי, משבר הומניטארי, משבר כלכלי ואיום של ממש על הביטחון האישי". אך קהאן אינה חפה מביקורת, כשמומחים שונים כבר הפנו אצבע מאשימה להתנהלות הארגון במהלך המשבר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.