Forbes Israel Logo

זעם על דברי נשיא ארה"ב: "צריך הפסקה מהאש שיוצאת מכיוון אובמה"

ח"כ אלי ישי הגיב הבוקר לדרישתו של אובמה להפסקת אש מידית: "בטחון אזרחי ישראל קודם למערכת היחסים עם ארה"ב. ישראל חבה רבות לארה"ב ידידתה הגדולה ביותר, אך חובה זו אסור לה לבוא על חשבון בטחונה ועתידה של ישראל. הסכמה להפסקת אש בתנאים הנוכחיים תהייה בפועל רק הפוגה קצרה לפני סבב לחימה נוסף וקשה יותר". 

גם בתוך הקואליציה נשמעים קולות נגד קריאתו של אובמה. ח"כ דני דנון תקף את ארה"ב ואמר כי "צריך הפסקה מהאש שמגיעה מהכיוון של אובמה והממשל בוושינגטון. כמו שארצות הברית נלחמה בנחישות בטליבאן יש להמשיך ולהכות בחמאס ולהשמיד את תשתית המנהרות". דברים בנימה דומה אמר גם ח"כ יוני שטבון ממפלגת הבית היהודי: "הממשל האמריקאי, אחרי שזרע הרס וחורבן בכל העולם בעשור האחרון, הוא האחרון שיכול לדרוש מישראל הפסקת אש. ישראל מוכרחה להכריע את החמאס ולהגן על אזרחיה".

בתוך כך, במהלך הלילה פונו לבית החולים סורוקה מספר חיילים במצב קל שטופלו במיון ושוחררו. בבית החולים מאושפזים 36 חיילים, אחד במצב קשה מאד, 3 במצב קשה, 14 בינוני והשאר קל. בבית החולים בילינסון מאושפזים 15 חיילים, 2 במצב קשה, 2 במצב בינוני-קשה והשאר קל-בינוני.

רשתות הסלולר התגייסו במהלך הימים האחרונים למען החיילים הפצועים. החל מיום שישי מבקרים עשרות עובדי פרטנר בשיתוף נציגי האגודה למען החייל, את פצועי צה"ל, בבתי החולים ברחבי הארץ, ומחלקים להם טאבלטים בכדי להנעים את שהותם בבית החולים.

עובדי פרטנר בביקור החיילים הפצועים | צילום: יח"צ

גם עובדי סלקום ביקרו אתמול כ- 200 חיילים פצועים וחילקו לכל חייל ערכת שי שכוללות רמקול בלוטות' איכותי ומטען נייד על מנת להקל על שהייתם ולאפשר להם לשמור על קשר הדוק עם המשפחה והחברים.

לכתבה במעריב השבוע

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן