Forbes Israel Logo

חברת הכנסת לשעבר מרינה סולודקין נפטרה בגיל 61

חברת הכנסת לשעבר, מרינה סולודקין, נמצאה אמש (ש') מתה בחדרה במלון בריגה בירת לטביה. סולודקין כיהנה בכנסת מטעם מפלגות ישראל בעלייה, הליכוד וקדימה. היא השאירה אחריה בעל ושני ילדים.

סולודקין (61) הייתה בריגה כדי לנאום בכינוס נגד פאשיזם. במהלך היום היא חשה ברבע וחזרה לחדרה, שם היא נמצאה מתה מאוחר יותר. סיבת המוות עוד לא ברורה.

סולודקין נולדה במוסקבה בשנת 1952, היא עשתה דוקטורט בכלכלה ומדעי החברה, ועלתה לארץ בשנת 1991.


מרינה סולודקין ז"ל | צילום: מרק ישראל סלם

כחברת כנסת מטעם ישראל בעלייה היא כיהנה כיו"ר ועדת הכנסת לקידום מעמד האישה, וכיהנה פעמיים כסגנית שר העלייה והקליטה. היא עזבה את הפוליטיקה בדצמבר האחרון לאחר שהוצבה במקום לא ריאלי ברשימת קדימה בבחירות.

סולודקין נחשבה לפרלמנטרית מצטיינת, היא קידמה נושאים שהיו קשורים לעלייה מברית המועצות והתמקדה בחקיקה חברתית. בין החוקים שקידמה היו החוק שמחייב מעסיקים לאפשר לעובד לשבת במהלך שעות העבודה, וחוק המבטל את דרישת תשלום מס הכנסה על קיצבאות שקיבלו ניצולי שואה מגרמניה.

יושבת ראש מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ' הביעה את צערה על פטירתה של סולודקין, "מרינה הייתה אדם מבריק, בעלת ידע רב בכלכלה, דעתנית, אמיצה וחרוצה. במקרים רבים התייעצתי בה בנושאים פוליטיים וכלכליים". יחימוביץ הוסיפה כי "היא עזרה באופן אישי לאלפי אנשים, והייתה שותפה נהדרת".

לאתר דה פוסט

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.