Forbes Israel Logo

חגיגות בוול סטריט: S&P 500 עלה ב-0.4% וחצה את שיא כל הזמנים

הבורסות בוול סטריט ננעלו בעליות שערים ובסנטימנט חיובי כמדד ה-S&P 500 חצה את שיא כל הזמנים במהלך המסחר, גם מדד הדאו ג'ונס נושק לרבעון הטוב ביותר שלו מאז שנת 1998. כמו כן במהלך המסחר היום פורסמו מספר נתוני מאקרו, הראשון היה דוח המצביע על צמיחה של 0.4% בתמ"ג האמריקני בסיכום הרבעון הרביעי של 2012 – שיעור הצמיחה הנמוך ביותר מאז הרבעון הראשון של 2001. דוח נוסף היה דרישות האבטלה השבועיות שרשמו עליה חדה מהצפוי.

מדד הדאו ג'ונס עלה ב-0.3%, מדד ה-S&P 500 טיפס ב-0.3% ואילו מדד הנאסד"ק התחזק ב-0.3%.

משרד המסחר האמריקני פרסם היום את דוח הצמיחה לרבעון הרביעי של 2012 והצביע על צמיחה של 0.4% בכלכלת המדינה באותם 3 חודשים. הנתון היה טוב יותר מהערכות קודמות שדיברו על צמילה של 0.1% ואף על צמיחה שלילית. עם זאת מדובר בשיעור הצמיחה הנמוך ביותר בארצות הברית מאז הרבעון הראשון של שנת 2011.

צילום: אופיר פרימט

כמו כן, דיווח היום משרד העבודה האמריקאי כי מספר תביעות האבטלה הראשונות עלה בשבוע שעבר בשיעור חד מהצפוי. תביעות האבטלה הראשונות עלה ב-16 אלף ל-357 אלף – הרמה הגבוהה ביותר זה למעלה מחודש וגבוה מהערכות האנליסטים שהעריכו כי מספר התביעות יגיע ל-340 אלף.

הבנקים בקפריסין נפתחו היום. מסודרים בתורות ארוכים המתינו הבוקר אלפי אזרחי קפריסין בסבלנות לבנקים שנפתחו היום מחדש לאחר קרוב לשבועיים. פיקוח הדוק מוטל על כל העסקאות על מנת למנוע הסתערות של המשקיעים במטרה למשוך את פיקדונותיהם לאחר שהממשלה נאלצה להסכים לכמה מתנאי חבילת החילוץ של האיחוד אירופי כדי למנוע פשיטת רגל.

הבנקים נסגרו לפני כמעט שבועיים במהלך המשא ומתן בין ממשלת קפריסין לאיחוד האירופי לגבי חבילת חילוץ של 10 מיליארד יורו (13 מיליארד דולר) לאי, הראשונה שבמסגרתה הוטלו הגבלות על פיקדונות הבנקים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.