Forbes Israel Logo

חוזרים לעניינים: למרות הטלטלות האחרונות, שרותי התשלומים בביטקוין פורחים מאי פעם

אחרי ההתמוטטות של בורסת הביטקוין Mt.Gox רבים הספידו את המטבע הוירטואלי באופן סופי, אולם, חברת BitPay האמריקאית, שמספקת שרותי עיבוד תשלומים בביטקוין לעסקים, השלימה לאחרונה גיוס של 30 מיליון דולר ממשקיעים שונים, ביניהם ריצ'רד ברנסון מוירג'ין ואחד ממייסדי יאהו, ג'רי יאנג.

BitPay הינה החברה המובילה לעיבוד תשלומים בביטקוין, ומתמחה בהקמת חשבונות לעסקים על מנת שיוכלו לקבל תשלום באמצעות המטבע הוירטואלי. כיום משרתת החברה יותר מ-30,000 סוחרים מרחבי העולם, ולא רק שהמספר הזה הולך וגדל, אלא גם קצב הגדילה שלו נמצא בעליה מתמדת.

חלק מהלקוחות המוכרים יותר של החברה הם וורדפרס ווירג'ין גלקטיק של ברנסון, שמקבלת תשלום בביטקוין ממי שרוצים לטוס לחלל עם החברה. לפי מנכ"ל החברה, אנתוני גאליפי, ביטקוין הוא דרך התשלום המושלמת עבור וירג'ין גלקטיק, משום שהעברות הכפסים (בסכומי עתק) אינן הפיכות באופן חד צדדי, בשונה מפעולה דרך הבנק, כך שניתן למנוע הונאה. מאז שמכר לא מעט כרטיסי טיסה לחלל בעבור ביטקוין, וראה כי המטבע אף מייעל את מערכת התשלומים של החברה, החליט ברנסון להשקיע במטבע ובחברה.

לקוח שהחליט להשקיע – ברנסון מציץ מאחת מהחלליות של וירג'ין גלקטיק | צילום: רויטרס

בעוד BitPay משרתת עסקים של אסטרנאוטים וכוכבי רוק, השמות הגדולים מהווים אך 0.3% מכלל העסקים, כלומר 100 עסקים בלבד מתוך אותם 30,000 שמקבלים את השירותים. מרבית החברות ברשימה הן דווקא מתחום העסקים הקטנים שמרוויחים מהעמלות הנמוכות, השירות המהיר והביטחון המוגבר מפני הונאות.

בכספים שגייסה מתכננת החברה לשכור עוד 70 עובדים, מרביתם מפתחים, שעתידים קודם כל לפעול בתחום הגדלת היכולת של החברה מבחינת קיבולת. עם זאת, עם קצב צמיחה של שתי ספרות, לא מדובר באתגר היחיד שעומד בפתחה של החברה -המשמעות של יותר לקוחות היא גם הצורך בשירות לקוחות רחב יותר, ועל מנת להפוך את המערכת למושלמת עבור העסקים הקטנים יש צורך גם בהוספת כלי ניהול חשבון ואופציית דיווח לרשות המיסים, כמו כל קופה רושמת רגילה אחרת.

כמענה לדרישה הזו, השיקו בחברה את Bitcore, פלטפורמת מפתחים בקוד פתוח שכל אחד יכול לגשת אליה ולהביא דרכה חידושים לעולם הביטקוין, ששוב מזכיר לנו שהוא כאן כדי להישאר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.