Forbes Israel Logo

חולמים להיות סופרים? זה הזמן לחשוב על זה ברצינות

תמיד חלמתם להיות סופרים? אולי הגיע הזמן לממש את החלום. מסתבר שבעידן הטכנולוגי בו אנו חיים לא מדובר בפרויקט מורכב במיוחד. אם אתם מתכננים לפרסם ספר משלכם, בין אם זה רומן, אוסף מתכונים משפחתיים או אוטוביוגרפיה מעניינת, תוכלו לעשות זאת באופן עצמאי לחלוטין ופשוט למדי הודות לחברות המאפשרות הוצאה לאור עצמית כמו Lulu ואמזון ובעקבות הפופולאריות של הספרים באלקטרוניים כמו הקינדל למשל. מה שמפתיע אולי יותר הוא שלא רק שמספר רב של אנשים כבר עושים זאת, אלא שרבים מאוד גם מתפרנסים בצורה זו.

דן דילון, מנהל שיווק מוצרים בהוצאה לאור המקוונת Lulu, טוען כי מספר הסופרים העצמאיים אשר מוכרים כמות מכובדת של ספרים הולך וגודל. הז'אנר הנמכר ביותר, נכון להיום, הוא זה המכונה "פורנו אימהי". בעקבות ההצלחה העצומה של הספר "50 גוונים של אפור", שמחברת שלו, אל ג'מס, התחילה את דרכה כסופרת עצמאית וכיום הגיעה למחזור מכירה של מעל 100 מיליון עותקים.

הפעולות הטכניות הנחוצות כמו עיצוב כריכה, פרסום הספר בפורמט אלקטרוני או הדפסה על נייר והעלאתו למכירה בפלטפורמות כמו אמזון, מתאפשרות באופן פשוט למדי כיום כך שכל אחד יכול לבצען. הבעייתיות היא דווקא בכך שכולם יכולים לעשות את זה, מה שהופך את השוק לצפוף ותחרותי מאוד.


עולם הכתיבה השתנה. היום כל אחד יכול להיות המו"ל של עצמו | צילום: shutterstock

בעבר הוצאות הספרים היו הכרחיות מכיוון שהן ממש שלטו בגישה אל חנויות הספרים, אך היום חנויות הספרים הופכות פחות ופחות רלוונטיות ואנשים קונים באינטרנט. אם תפרסמו את הספר שלכם בעצמכם, תקבלו את החלק הארי מהרווחים. אם אתם עושים למשל רווח של 7 דולר לספר ותצליחו למכור כמה אלפי עותקים, תכניסו לכיסכם יותר ממה ששווה המקדמה המקובלת שהוצאת ספרים תציע לסופר לא מוכר.

מוציא לאור מסורתי יטען כי הוא ישווק את הספר שלכם, אך בפועל יתן לך לשווק אותו בעצמך ויקדיש את כל זמנו לשיווק ספרים אשר נכתבו על ידי סופרים פופולאריים ובעלי שם. לרוב תוכלו לקבל 15% ממחיר הספר המודפס, למרות שההכנסות מהספר האלקטרוני רבות יותר וכמובן ההוצאות עליו הן אפסיות. מעבר לכך, אם תנסו להגיע אל הוצאות הספרים הטובות יותר, תמצאו את המשימה כלא פשוטה כלל ותאלצו לחזר אחריהן לא מעט, לעיתים גם בעזרת סוכנים, עד שתזכו לתשומת ליבן ולחוזה.

כך שנראה שאיך שלא מסתכלים על זה, האופציה של פרסום עצמי הולכת והופכת אטרקטיבית יותר ויותר. בעולם האינטרנטי שבו אנו חיים, הכל קורה ברשת וכך גם תהליך כתיבה, פרסום ושיווק של ספרים. לכם רק נשאר למצוא על מה לכתוב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.