Forbes Israel Logo

חופשה לרעבים: 7 הצעות לנופשים קולינריים מרתקים ברחבי העולם

לאחרונה יותר ויותר תיירים מטיילים בעולם מתוך חיפוש אחר הארוחה הטובה הבאה: על פי דו"ח שנעשה על ידי חברת מחקר תיירות אמריקאית, 51% מהנופשים מעוניינים ללמוד על מאכלים מקומיים או לחוות ארוחה בלתי נשכחת בזמן חופשתם – זאת לעומת 40% בלבד ב-2006. באמריקה ניתן לזקוף אולי את העלייה לשף הפופולארי, אנתוני בוארדין, שבמהלך 7 עונות בערוץ התיירות האמריקאי, תוכנית מצליחה נוספת ב-CNN וספרי רב מכר רבים מכר את הרעיון התירותי הבא: כאשר אתם מטיילים – עשו את זה באמצעות אוכל.

נראה כי האמריקאים הקשיבו לשף המטייל והפופולאריות של הנסיעות הקולינריות גדלה. למרות זאת מסקרים בעולם עולה כי רוב התיירים הנמצאים בחיפוש אחר הארוחה המושלמת הבאה שלהם אינם רואים בעצמם כאניני טעם. "ממחקר שעשינו ב-2007 ולאחר מכן שוב ב-2013 גילינו כי בזמן שהצרכן שלנו השכיל והוא מלומד יותר, הוא לא בהכרח עשיר יותר מנוסעים אחרים" אומר אריק וולף, מנכ"ל עמותת תיירות האוכל העולמית. "כולם אוהבים אוכל טוב ולא חייבים להיות עשירים כדי לנסות אותו".

אחד הטעמים האחרונים בתיירות האוכל הוא סיורים קולינריים ארכיאולוגיים, המספקים לנוסעים הזדמנות לטעום, ללמוד ולהבין את ההיסטוריה של האוכל המקומי בהקשר קולינרי מודרני. באיטליה, חברת הטיולים 'Elifant' לוקחת את התיירים למסלולי ההיסטוריה של תרבות המזון הרומאית, כגון חורבות נמל פורטוס הרומאי, עיר נמל עתיקה הנבנתה על ידי קיסרים לצורך קידום מסחר הים של העיר או מטבחיים משנת 1890. הסיורים, המועברים על ידי ארכיאולוג וסופר מזון, משולבים עם ארוחות מיוחדות המתמקדות במוצאו של האוכל (למשל סיור בגטו הרומי מסתיים בארוחה המתרכזת בהשפעה היהודית על האוכל הרומי).

פרו הפכה ליעד לוהט עבור חובבי האוכל. המגזין 'CondeNast Traveler' הכריז לאחרונה על האומה הדרום אמריקאית כמוקד החדש של הגסטרונומיה המודרנית, הודות לשפע של מרכיבים מקומיים מרתקים. בירת המדינה, לימה היא מוקד של מסעדות חמות המאוישות בשפים מפורסמים רבים. בעיר הבירה מציעים יום שלם של טיולים המלווה באכילה (או בישול) אך ניתן גם ליצור מסלול עצמאי, המותאם לטעמכם האישי לפי המלצות המגזין.
אפשרויות טיול נוספות כוללות טרקים קולינריים המדגישים שפה מקומי והיסטורית תרבות מפוארת בניו מקסיקו למשל, מציעה ה-Breakfast Burrito Byway המציעה סיור עצמאי של 53 מסעדות ב-43 ערים שונות לחקירת ארוחת הבוקר המקסיקנית או ה-Kentucky Bourbon Train המציעה סיור בעולם הבורבון המקומי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.