Forbes Israel Logo

חופשיים מטכנולוגיה: אתרי הנופש בהם תשלמו 570 דולר – רק כדי שייקחו מכם את הסלולרי

דמיינו, לרגע קצר, את חופשת החלומות שלכם. הקדישו תשומת לב מיוחדת לשאלה: מה היא כוללת? סביר להניח כי רבים יכללו בחופשה החלומית מיטת שיזוף לשפת בריכה כחולה או חוף ים לבן, בעוד אחרים יכללו טיפולי ספא מפנקים או סוויטה יוקרתית במיוחד. יהיו שיכללו דווקא חיי לילה סוערים או מרכזי קניות מרשימים – והרשימה נמשכת עוד ועוד. אך אחד הטרנדים המפתיעים אשר צוברים תאוצה בשנים האחרונות (בעיקר בארה"ב) שם דגש דווקא על מה שלא כלול בחופשות – ואלו הם המכשירים הטכנולוגיים אשר מחברים אותנו לרשת האינטרנט.

מסתבר כי אנשים מוכנים שללם כסף – והרבה – רק כדי שמישהו ייקח מהם את המכשיר הסלולרי. הטרנד המתפתח, אשר צפוי לצבור תאוצה במהלך הקיץ הקרוב, מציע לנופשים חוויה לא שגרתית ורחוקה מאוד מחיי היום יום שלהם: התנתקות מוחלטת מהטלפון הסלולרי, מהלפטופ או מהטאבלט. למשך מספר ימים נמנעת מהם כל גישה לטכנולוגיה, ולכן גם לרשת האינטרנט ולזהות הווירטואלית אשר הם מתחזקים באופן שוטף.

אחד מאתרי הנופש המסקרנים אשר יפתח גם הקיץ את שעריו הוא מחנה בעל השם המושך "מקורקעים". לא תמצאו במחנה סוויטות יוקרתיות או טיפולי ספא מפנקים, גם לא מרכזי קניות או חול לבן – ועדיין מאות נופשים משלמים 570 דולרים עבור ההשתתפות במחנה המסוגנן.

צילום: shutterstock

כבר בכניסה למחנה נדרשים האורחים להפקיד כל מכשיר אלקטרוני בידי המארגנים. המחנה נמשך 4 ימים, במהלכם מתנזרים המשתתפים מהמכשירים באופן מוחלט. אחת התופעות המפתיעות אשר גילו המארגנים היא כי המשתתפים המבוגרים פשוט חזרו להתנהג כילדים לאחר שהשלימו עם הפרידה מהמכשירים. לכן, מציעים המארגנים לנופשים חווית מחנה אמיתית, כמו מחנות קיץ של ילדים אשר כוללת הפעלות, שירה בציבור, טיולים, ועוד.

כדי להגביר את תחושת הניתוק ולמנוע מבוכה מיותרת, אוסרים המארגנים על הנופשים להשתמש בשמותיהם הפרטיים. כל משתתף בוחר לעצמו כינוי ביום הראשון למחנה, וכך הוא יכול להיות בטוח כי פעולותיו, מביכות ככל שיהיו לדמותו הרצינית במהלך היום יום, לא יהיו בעוכריו לכשיסתיים המחנה. כמובן שמצלמות אסורות גם הן בשטח המחנה, כך שכל סכנת תיעוד שהיא נשכחת גם כן.

אחד החידושים עליהם הכריזו המארגנים לאחרונה הוא איסור נוסף: איסור מוחלט על שיחות בנושאי עבודה, גם אם הן נעשות ללא כל שימוש בטכנולוגיה. האיסור כה גורף עד כי אפילו במהלך היכרות בין שני אנשים, אסור להם להזכיר כלל את עבודתם. ככל הנראה, הדבר מפריע למשתתפים אפילו יותר מהפרידה מהמכשיר הסלולרי: כל כך התרגלנו להגדיר את עצמנו בהתאם לעיסוקנו המקצועי, עד כי אנשים ממש מתקשים לפתוח בשיחות ללא איזכור של מקום עבודתם.

לאור ההצלחה המסחררת של המחנה בקיץ שעבר, השנה החליטו המארגנים על פתיחתם של 4 מחנות נוספים במהלך הקיץ. השמועה על החוויה היחודית הולכת ומתפשטת, ונדמה כי הביקוש למלונות ומחנות כאלו הולך וגובר בכל יום.

מחנה "מקורקעים" הוא אולי הצבעוני ביותר, אך הוא לא היחיד. מלונות ואתרי נופש נוספים כבר מכריזים על "סוף שבוע ללא אלקטרוניקה" או על ימים שלמים "נקיים מעבודה", בהם גם אתם וגם הסובבים אתכם מתחייבים להימנע משיחות בנושאי העבודה. סביר להניח כי הביקור במקומות אלו לא ישנה מן הקצה אל הקצה את אופיים של המשתתפים – וכי רובם המוחלט ישוב לחיי היום יום שלו, במהלכם הם יתחברו למכשיר הנייד באופן קבוע, יחזרו לתחזק את דמותם ברשתות החברתיות השונות, ולפתוח שיחה עם אדם חדש סביב תוך הצגת תפקידם ומקום עבודתם. אך אתרי נופש אלו הם כנראה תולדה של צורך אשר הלך ונצבר בקרב רבים: הצורך להתנתק, גם אם למשך 4 ימים בלבד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.