Forbes Israel Logo

חוקי הנשיא החדשים: בלי פרחים, בלי מתנות ובלי נאומים ארוכים

סין מנסה לקצץ: בלי פרחים, בלי נשפים, בלי מתנות, בלי טקסים ובלי נאומים ארוכים ומיותרים – מחלקת התקשורת הממשלתית בסין פרסמה היום הוראות למפגש השנתי של הפרלמנט ולא חסכה באיסורים.

הנשיא הנכנס צ'י ג'ינגפינג שהוביל מהלכים לקיצוץ בפזרנות ובבזבוז מאז נכנס לתפקיד בנובמבר, מנסה להקרין לאזרחי המדינה את השינוי בגישת המפלגה בניסיון להרגיע מעט את הכעס על השחיתות ולהחזיר את אמון הציבור בה.

"הנציגים יונחו לדבר על הנושאים המרכזים ולהמנע משיחות ריקות מתוכן", נכתב בהודעת המפלגה הקומוניסטית. "לא יהיו פרחים בחדרי הנציגים במלונות ולא יהיו טקסים לברך את הבאים בשדה התעופה. כל הנציגים יאכלו במזנון בופה ולא יהיה אוכל יקר או אלכוהול. לא יהיו כלי אוכל ראוותנים, מתנות והופעות במהלך המפגש". ההודעה גם התייחסה לחסימת נתיבים לרבות הנתיב המרכזי בבייג'ין והתחייבה לשמור על מינימום פגיעה בתנועה.


ג'ינגפינג – בלי ראוותנות | צילום: רויטרס

ישיבת הפרלמנט בוודאי לא תהיה שיגרתית או משעממת כאשר היא מסמלת את תחילתה של הננהגה החדשה והתחלה של הרפורמות שאותם הבטיח ג'ינגפינג.

המפלגה, שלא הראתה שום סימן לויתור על האחיזה הטוטלית שלה על מוסדות המדינה, נאבקה כדי להכיל את הזעם ציבורי בזרם אינסופי של שערוריות שחיתות שהתפרסמו. ג'ינגפינג הצהיר לא ינהג ביד רכה כלפי הפרות של החוקים החדשים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן