Forbes Israel Logo

חיים מעמלות: אלו סוכני הספורטאים המרוויחים ביותר בשנה האחרונה

הכסף הגדול שזורם בספורט משפיע גם על סכומי העברות השחקנים. העסקאות הגדולות של הקיץ האחרון, כמו המעבר המתוקשר של כריסטיאנו רונאלדו מריאל מדריד ליובנטוס, הן רק חלק קטן מהתעשייה הענקית הזאת, כשהמרוויחים הגדולים ביותר שלה הם כמובן סוכני השחקנים, שמגלגלים עמלות שמנות מכל עסקה.

ענפי הספורט, מהם מגיעים רוב סוכני השחקנים המרוויחים, הם בייסבול וכדורגל. למעשה, 7 מתוך 10 הסוכנים המובילים בדירוג מייצגים שחקנים מהענפים האלו. עם זאת, יש ייצוג לא מבוטל גם לסוכני שחקנים מענף הכדורסל, בייחוד אלו המייצגים את שחקני ה-NBA.

סקוט בוראס. פעם 6 ברציפות שהוא מדורג במקום ה-1 | צילום: Cathy T / Wikipedia

50 סוכני השחקנים המרוויחים ביותר השנה ערכו עסקאות בשווי כולל של 33.4 מיליארד דולר, כשהם מרוויחים עמלות בגובה של 1.6 מיליארד, ומוכיחים פעם נוספת את היכולות שלהם בניהול משא ומתן ובשיווק נכון של השחקנים. דירוג הסוכנים נקבע על פי הסכום שקיבלו כתוצאה מעמלות, ולא על פי שווי העסקה בה היו שותפים.

במקום הראשון בדירוג הסוכנים המרוויחים ניצב זאת השנה ה-6 ברציפות, סוכן שחקני הבייסבול, סקוט בוראס, ששווי העסקאות שביצע עומד על 1.8 מיליארד דולר, שהניבו לו עמלות בסך 105 מיליון דולר. בוראס גם מחזיק בשיא של 9 חוזים שערך בשווי של למעלה מ-100 מיליון דולר.

במקום השני נמצא סוכן הכדורגל המפורסם בעולם, חורחה מנדס, שערך השנה עסקאות בשווי מיליארד דולר, אשר הניבו לו עמלה של 100 מיליון. הסוכן הפורטוגלי עמד בקיץ האחרון באחת העברות המתוקשרות ביותר בהיסטוריה של ענף הכדורגל, כאשר סייע בהעברתו של כריסטיאנו רונאלדו מריאל מדריד ליובנטוס האיטלקית, בעסקה ששוויה היה 117 מיליון דולר. לקוחות גדולים נוספים של מנדס הם חאמס רודריגס (באיירן מינכן), אנחל די מריה (פריס סן ז'רמן) וברנרדו סילבה (מנצ'סטר סיטי).

רונאלדו והסוכן שלו חורחה מנדס | צילום: אינסטגרם

מיד אחריו ברשימה מופיע עוד סוכן שחקני כדורגל, ג'ונתן ברנט, שתפס את המקום השלישי. ברנט מייצג בין היתר את גארת' בייל, קשרה של ריאל מדריד, וכן, שחקנים נוספים מהליגה האנגלית, כמו ג'סי לינגארד ממנצ'סטר יונייטד ושוער אברטון ונבחרת אנגליה, ג'ורדן פיקפורד.

סוכן שחקני הכדורסל הראשון שמופיע ברשימה, נמצא במקום הרביעי והוא ג'ף שוורץ, שייסד את סוכנות השחקנים השלישית בעולם מבחינת רווחיות, Excel Sports Management. שוורץ ערך השנה עסקאות בשווי כולל של 1.7 מיליארד דולר (חמש מהן בשווי של מעל 100 מיליון), עליהן קיבל עמלות בגודל של 66 מיליון דולר. בין הלקוחות הגדולים שלו נמצאים אנדרה דראמונד (דטרויט פיסטונס), בלייק גריפין (לוס אנג'לס קליפרס) וקווין לאב (קליבלנד קאבלירס).

העלייה המשמעותית של השנה נרשמה בקרב סוכן שחקני הכדורסל, לאון רוס, מסוכנות השחקנים CAA, שדורג בשנה שעברה במקום ה-26 וטיפס למקום ה-13, בעזרת עסקאות בשווי של 600 מיליון דולר. רוס מוביל רשימה מכובדת של סוכנים מסוכנות השחקנים CAA שנכנסה לתוך הרשימה. בין הסוכנים נמצאים גם סטיב יומן (במקום ה-33), שמייצג את עמרי כספי וסייע לו לחתום בקיץ האחרון בממפיס גריזליס מה-NBA. אחריו, במקום ה-37, נמצא ארון מינץ. ביחד הפכו השלושה את יחידת הכדורסל של סוכנות CAA למובילה בעולם.

במקביל אליהם, עוד 8 סוכני שחקנים מ-CAA נכנסו לרשימת 50 סוכני השחקנים המרוויחים ביותר השנה. הסוכנים האחרים עוסקים בענפי ספורט שונים – מהוקי, דרך פוטבול אמריקאי ועד בייסבול. ביחד כל 11 הסוכנים ביצעו עסקאות בשווי 8.4 מיליארד דולר, עליהם הרוויחו עמלות בסך 322 מיליון.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן