Forbes Israel Logo

חילופי תפקידים: הודו בעקבות הכשרונות הגדולים של עמק הסיליקון

לאחר ש"עמק הסיליקון" ביסס את מעמדו כבירתו הבלעדית של תחום הטכנולוגיה ברחבי העולם, רבות מחברות הענק הטכנולוגיות בארה"ב החלו לפזול אל מחוץ לגבולות המדינה – ולחפש אחר עובדים וכישרונות ממקומות שונים ומגוונים. ראשית התמקדו החברות הגדולות בעיקר בעובדים ממדינות המזרח הרחוק (ובראשן סין, יפן וסינגפור), אך לאט לאט החלו המנהלים הבכירים להרחיב את תחומי החיפוש – ו"לייבא" עובדים ממקומות רבים נוספים. הטרנד החם ביותר של השנים האחרונות היה גיוס כישרונות מאחת מסצינות ההיי-טק המתפתחות ביותר בעולם – הודו.

כיום, סביר להניח שאף אחד בעמק הסיליקון אינו מופתע להיתקל בעמיתים הודים אשר עברו לארה"ב במיוחד בכדי לקחת חלק בחגיגה הטכנולוגית הגדולה ביותר בעולם. מהנדסים, מפתחים, מעצבים ועוד אי אילו אנשי מקצוע הודים מתחומי ההיי טק החלו להגר לקליפורניה השימשית, ולתגבר את חברות הענק האמריקאיות השונות.

צילום: thinkstockphotos

אך כעת נראה כי הגולם קם על היוצר. כך, לפחות, מנסה לעשות רוהיט בנסל, אחד היזמים המסקרנים והמצליחים ביותר בהודו, אשר לדבריו סירב במספר הזדמנויות בעבר להצעות שונות לעזוב את הודו ולעבור לארה"ב בכדי להתברג באחת מחברות הענק הפעילות בתחום. כעת, בנסל בן ה-31 חש כי תחום ההיי-טק במדינתו צמח מספיק כדי לנסות ולמשוך בחזרה את הכישרונות אשר עזבו את הודו בשנים האחרונות, ולא רק: בנסל מקווה להצליח למשוך לתעשיית ההיי-טק ההודית גם כמה מהכישרונות הצעירים האמריקאים.

לאחר שסירב לאותן הצעות מעבר לים, הקים בנסל ביחד עם שותפו קונל באהל את אתר Snapdeal, אחת מפלטפורמות המסחר האלקטרוני הגדולות ביותר ביבשת אסיה. האתר נהנה מצמיחתה האדירה של תופעת הצרכנות ברשת, אשר צמחה למימדי ענק בהודו במהלך השנים האחרונות. כיום, מוערך שוויה של החברה בלמעלה מ-5 מיליארד דולר, ורבים מעריכים כי המספר צפוי לצמוח בחדות כבר בעתיד הקרוב. בנסל, אשר משמש כיו"ר וכמנכ"ל החברה, לא מפסיק לתכנן כיצד להמשיך ולהתרחב וכעת, כאמור, סימן את היעד הבא שלו: אנשי ההיי-טק האמריקאים.

לראייתו של בנסל, לתעשיית ההיי-טק המתפתחת בהודו יש הרבה מה להציע למהנדסים, המתכנתים והמפתחים מארה"ב. בניגוד לשוק האמריקאי הרווי בחברות ענק, בו הם ישמשו "כברגים מוצלחים במכונות ענק משומנות", בנסל מאמין כי השוק המתפתח בהודו יאפשר לאותם צעירים לבוא לידי ביטוי באופן מירבי, ולהשפיע הלכה למעשה על המציאות בשטח. לראייתו, הריגוש והניסיון לפרוץ את שוק הענק (בהודו חיים כיום 1.2 מיליארד בני אדם, רבים מהם בתנאים הרחוקים שנות אור מתעשיית ההיי-טק המתפתחת) אמור לעשות את שלו. לכך הוא מוסיף משכורות מפנקות במיוחד אשר הוא מתכוון להציע לעובדיו וחבילת תגמולים נדיבה. כך, הוא מקווה להצליח "לשנות את כיוון הזרימה" הקיים כיום, ולהביא דווקא את הכשרונות האמריקאיים להודו הרחוקה.

יש לו מה להציע. בנסל | מתוך ויקיפדיה

גם אם לא יצליח במשימתו זו, בנסל יסתפק בהחזרת אותם כישרונות אשר עזבו את הודו בשנים האחרונות לארה"ב. אמנם סצינת ההיי-טק המתפתחת של הודו עדיין לא מתקרבת לקרסוליו של עמק הסיליקון בכל הקשור ליוקרה ולאפשרויות הקידום המוצעות בה, אך בנסל משוכנע כי מדובר במצב זמני בלבד. אז האם בעתיד נהיה עדים לגלי הגירה של מהנדסים ומפתחים אמריקאיים מחוץ לארה"ב, אל עבר הודו הרחוקה? מדובר, לפחות כיום, בחזון מעט מוגזם. אך אם תשאלו את בנסל – אפשרי בהחלט.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.