Forbes Israel Logo

חיפושיות הכסף: הביטלס הרוויחו 71 מיליון דולר בשנה החולפת

למרות ששתיים מתוך ארבע האגדות אינן עימנו עוד, חברי להקת החיפושיות עדיין גורפים מיליונים כתוצאה מעבודתם המשותפת וגם מעבודתם סולו.

הלהקה כבר שרה פעם כי 1 הוא המספר הבודד ביותר. די בטוח ש-71 מיליון דולר הוא מספר שמח הרבה יותר. זהו הסכום שארבעת החברים – כולל ג'ון לנון וג'ורג' הריסון ז"ל, הרוויחו יחדיו בשנה החולפת.

סכום זה, הערכה שנעשתה על סמך שיחות עם ותיקי התעשייה ועל פי מקורות נתונים כמו Pollstar, כולל את רווחיהם של האמנים כבודדים, כמו גם רווחים ממכירה שוטפת של אלבומים וכתוצאה מהפקות המבוססות על המוזיקה של ארבעת המופלאים.

פול מקרטני מוביל 47 מיליון דולר, סכום שכולל רווחים מהופעות סולו חיות, מהן הוא גורף לכיסו מעל 4 מיליון דולר לעיר. הוא הרוויח בגדול גם מהפקת אלבומים – הן לעצמו והן מזכויות יוצרים בהן הוא מחזיק עבור אלבומים של אמנים אחרים, ביניהם באדי הולי. האלבום האחרון שלו, "חדש", ראה אור לראשונה ב-15 באוקטובר.

יותר מ-30 שנה לאחר מותו, ג'ון לנון מדורג שני בין חברי הלהקה מבחינת הכנסות עם 12 מיליון דולר, הודות לזכויות יוצרים בהן הוא מחזיק עבור רשימה ארוכה של של שירים שכתב, הכנסות ממכירת אלבומים, תמלוגים עבור השמעת השירים ברדיו ועוד.

צילום: רויטרס

המתופף של ארבעת המופלאים, רינגו סטאר, מדורג במקום השלישי עם 6 מיליון דולר. הוא כתב הרבה פחות שירים מאשר שאר חברי הלהקה, אבל מפצה על כך בסיבובי הופעות כמי שעומד במרכזה של להקת האול-סטאר שלו. הוא הופיע במעל 200 קונצרטים ב-15 השנים האחרונות במהלכן גרף לכיסו כ-300 אלף דולר להופעה, כעשירית ממה שקיבל מקרטני.

הריסון, אולי החיפושית הכי פחות מוערכת מבין הארבע, לא היה פזמונאי פורה כמו לנון ומקרטני, אבל עדיין כתב להיטים ובהם "Here Comes The Sun" ו"-בעוד הגיטרה שלי". זה שומר אותו כתף אל כתף לצד סטאר, עם רווחים של כ-6 מיליון דולר.

רווחיו של מקרטני חושבו מיוני 2012 ועד יוני 2013. האומדנים עבור שלושת הביטלס האחרים חושבו מאוקטובר 2012 ועד אוקטובר 2013. הרווח הכולל של כולם ביחד, 71 מיליון דולר, גבוה יותר משעשה כל מוסיקאי חי בשנה האחרונה, מלבד מדונה (125 מיליון דולר), ליידי גאגא ( 80 מיליון דולר), ובון ג'ובי (79 מיליון דולר), ויותר מכל אמן שמת מלבד מייקל ג'קסון (160 מיליון דולר).

ועדיין, הביטלס יכולים היו לעשות יותר – בוב מארלי למשל הרוויח 50% יותר מג'ון לנון, לא רק הודות למוזיקה שלו, אלא גם הודות להשקה של המשקה שלו, Mellow Mood, ולמותג מוצרי האלקטרוניקה שעל שמו.

ואולי בעתיד יקרא מותג אזניות על שמו של ג'ון לנון? Imagine.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.