Forbes Israel Logo

חנה וטוס: כלי תעופה חדש שתוכלו להנחית בחצר האחורית

צוות גרמני פיתח את מטוס הסילון החשמלי הראשון הממריא ונוחת אנכית.

ה-Lilium Jet, המצויד בשני מושבי נוסעים, נהגה על ידי קבוצה שכללה מהנדסי אווירונאוטיקה וחלל ומעצבי מוצר מהאוניברסיטה הטכנית של מינכן. כלי התעופה החדיש מתעתד להפוך את מסלולי ההמראה הפרטיים למיותרים, וזאת בשל יכולתו להמריא ולנחות על כל משטח שמידותיו 15×15 מטרים לפחות, כדוגמת גג בניין או מדשאת חצר אחורית.

הליליום ג׳ט ממריא ונוחת אנכית | אילוסטרציה: אתר החברה

ההמצאה, אשר אמורה להיות שקטה יותר וידידותית יותר לסביבה מבחינה אקולוגית בהשוואה למטוסים פרטיים רגילים, תהיה קלה לתפעול הודות למערכת בקרה ממוחשבת במלואה. למעשה, טייסים בעלי רישיון תעופה יזדקקו להכשרה בת 20 שעות בלבד לפני שיוכלו להחליק אל מושב הנהג.

הליליום הצעיר יוכל להתרברב במהירות של כ-400 קמ״ש כמעט פי שניים ממהירותו הממוצעת של מסוק – ולשייט באוויר עד 500 ק״מ בטעינה אחת. עם יכולות המראה ונחיתה אוטומטיות, מנוע עודף, בטריה ומערכות אלקטרוניות נוספות – המטוס בעל צורת הביצה יהיה, ככל הנראה, בטוח יותר לטיסה מהליקופטר.

בשנה הבאה תבוצע טיסת ניסוי. ליליום ג׳ט | אילוסטרציה: אתר החברה

חברת ״ליליום תעופה״ ממומנת חלקית על ידי האיחוד האירופי, זוכה לגיבוי של סוכנות החלל האירופית, ומתעתדת לשחרר את כלי התעופה העתידני אל אוויר העולם (תרתי משמע) בינואר 2018, בכפוף לתוצאות טיסת הניסוי של אב הטיפוס, המתוכננת לשנה הבאה.

טרם נחשף מחירו. הליליום ג׳ט במנוחה | אילוסטרציה: אתר החברה

בינתיים אין רמז למחירה של הציפור המסקרנת, למרות שהמעוניינים מוזמנים על ידי החברה להרשם באתר האינטרנט שלה, ולהיות הראשונים להתעדכן בעלות המוצר ובתאריך ההשקה שלו, כאשר אלה יהיו זמינים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן