Forbes Israel Logo

חקירת הירי במטה הצי בוושינגטון: ההערכה היא כי היורה פעל לבד

החוקרים בוושינגטון לא מצאו ראיות לכך שהיה אדם נוסף שהיה מעורב בירי במטה הצי בו נהרגו 12 בני אדם. לפי גורמים רשמיים בעיר, היורה ארון אלכסיס פעל לבד.

"המשכנו לבדוק את האפשרות כי היה יורה נוסף, אבל אין לנו ראיות או אינדיקציה בשלב זה, שאכן היה עוד יורה", אמר ראש עיריית וושינגטון, וינסנט גרי. מפכ"לית המשטרה בעיר, קאת'י לאנייר אמר כי ההוראה לתושבי השכונות באיזור להסתתר בבתים הוסרה לאחר שהם מיצו את כל כיווני החקירה.

כזכור, אתמול בשעה 8:20 בבוקר (שעון מקומי) נכנס אלכסיס בן ה-34, חייל לשעבר, לבניין המטה מספר 197 של ופתח בירי, שהביא למותם של 12 בני אדם, וגם בסופו של דבר שלו. בתחילה חשדו החוקרים כי עוד שני בני אדם סייעו לו, אך החשד הזה הוסר.

היורה ארון אלכסיס, עדיין לא ברור מה הניע אותו | צילום: רויטרס

מנכ"ל החברה בה עבד אלכסיס אמר כי היה לו אישור להיכנס אל המתחם. "היה לו אישור 'סודי', וגם אישור כניסה רגיל", אמר תומאס הושקו, מנכ"ל חברה שהעניקה לצי שירותי מחשוב של חברת HP. הושקו הוסיף כי הוא חושב שזה היה אמור להיות יומו הראשון של אלכסיס בעבודתו.

המניע לירי עדיין אינו ברור, אך ההערכה הראשונית היא כי לא ידוע על קשר של אלכסיס לטרור. גורמים אמריקאים רשמיים סיפרו כי אלכסיס שירת במערך התומך של הצי ממאי 2007 עד ינואר 2011.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.