חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

חשבו מסלול מחדש: 5 סימנים שאתם בדרך לצעד שגוי בקריירה

מרבית הבחירות שאנו עושים מדי יום הן פשוטות וישירות: מה ללבוש לעבודה, מה לאכול בצהריים והאם לצפות בעוד פרק, או ללכת לישון בשעה סבירה. הן לא יוצרות מתח או קונפליקט פנימי.

נקודות מעבר בקריירה, לעומתן, יכולות להשאיר אותנו בתחושה תקועה – במיוחד שההחלטות האלו גורליות ומשנות חיים. האם ללכת על הקידום? האם לעבור לעיר אחרת? להחליף ענף? להשקיע את הכול בפרויקט הצדדי שלכם?

קבלת החלטות היא קשה, בעיקר כאשר אין אחת "נכונה". למרות מאמציכם הרבים, לא תמיד ברור לאיזה כיוון כדאי ללכת. כיצד תדעו שאתם מתקדמים בכיוון הנכון, או שאתם בדרך למהלך עליו תתחרטו בהמשך הקריירה שלכם?

הנה חמישה סימנים שיעזרו לכם להבין שאתם בדרך להחלטה שגויה בקריירה שלכם, ואיך לחזור למסלול הנכון.

1.אתם מקבלים תחושה מאיימת

כמעט כולנו מרגישים כאשר משהו לא במקום – תחושת פחד שלא עוזבת אותנו. האם התחושה הזו מתגנבת כאשר אתם חושבים על ההזדמנות החדשה שלכם?

למרות שרובנו מצוידים באינטואיציה בריאה, יש לנו יכולת לעשות רציונליזציה לרגשות שלנו ולבסוף לבטל אותם. כמובן שלא תרצו לוותר על הצעה מפתה רק בגלל שאתם חוששים, כל מהלך גדול יוצר פרפרים בבטן. אך תחושת אי נוחות מתמשכת יכולה להיות סימן שהמהלך הזה לא טוב לקריירה שלכם. נסו לדמיין לאן המהלך ייקח אתכם בעוד 10 שבועות, 10 חודשים, ואז 10 שנים ואולי הדבר יעזור לכם להפריד את החשש הנורמלי מזה הלא רציונלי.

תחושת ייאוש מחלישה את יכולתכם לקבל החלטה | מקור: fotolia

2.אתם חשים נואשים

תחושת ייאוש מתקבעת כאשר אתם לא מאושרים במקום בו אתם נמצאים, או כשאתם במצב כלכלי גרוע. קשה לשמור על פרספקטיבה כאשר אתם בפאניקה. נסו להתייעץ עם מישהו שלא קשור לסיטואציה כמוכם. תופתעו לגלות כמה קל להחליט כאשר אתם מנקים את הראש.

3.המניעים שלכם לא נקיים

היו כנים עם עצמם: האם אתם שוקלים לקחת את ההזדמנות הזו רק כדי לעשות 'דווקא' למישהו אחר? לגרום לעמיתים שלכם לקנא? אולי המשרה החדשה תסיט מכם ביקורת מבני משפחה? הסתרת המשרה החדשה שלכם מאחרים היא גם סימן לא טוב.

אם אתם מחפשים עצה מכל אדם ברחוב – זהו סימן שאתם מתנהלים מתוך פחד. דפוס ההתנהגות הזה של "הסוקר" הוא ניסיון להרגיש טוב יותר עם עצמכם. למדו לבטוח בעצמכם.

4.כאשר אתם צריכים לשכנע את עצמכם לעשות את המהלך

אם אתם שמים לב ששיחות העידוד שלכם עם עצמכם הופכות לשיחות של מוצא אחרון, כמו שימוש במשפטים כמו: "טוב, לפחות יש לי עבודה", "לפחות זה נחשב קידום" ו- "לפחות לא איראה מטופש בסירוב לקידום".

הדיאלוג הפנימי החרדתי הזה הוא תגובה ידועה לחרדה. למרות שאין רע ברציונליות, אך היא יכולה להיות סימן להכחשה.

5.אתם חסרי מנוחה

האופי המורכב של החלטות קריירה יכולות להותיר אתכם מבולבלים ומפוזרים, וערים עד השעות הקטנות. בכל מקרה, עליכם לראות את ההזדמנות וההבטחה במהלך הצפוי לכם. אתם עשויים להיות מחוץ לאזור הנוחות שלכם, אבל תרגישו נרגשים מכל מה שאתם עתידים ללמוד.

כל החלטה גדולה מביאה איתה חוסר ודאות. ללמוד לאזן בין הראש והלב הוא תהליך ארוך. הסירו מעצמכם את הלחץ המיותר ומצאו את התשובות הנכונות עכשיו. לא משנה במה תבחרו, צעדו קדימה בביטחון וזכרו שהקריירה שלכם תמיד מתפתחת.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן