Forbes Israel Logo

חשבתם שלכם קשה? 10 העבודות הקטלניות ביותר בארה"ב

אם נדמה לכם שיום העבודה שלכם מורכב רק מפגישות משעממות, קפה שנשפך על הבגדים ותקלות במחשב, כנראה שיש לכם מזל. בכל שנה מתים מאות עובדים מפציעות הקשורות למקום העבודה. על פי הלשכה האמריקאית לסטטיסטיקה, 4,383 אמריקאים מתו ב-2012 מפגיעות שספגו בעבודה.

בסקירה מפרטת הלשכה גם המשרות הקטלניות ביותר בארה"ב. המקום הראשון שייך לחוטבי עצים, אשר מאבדים את חייהם בקצב של 127.8 עובדים לכל 100 אלף עובדים במשרה מלאה. העובדים הללו כורתים, חותכים ומעבירים את בולי העץ אל המפעלים. עבודתם מתבצעת לרוב עם ציוד כבד ומסוכן, ובסביבת עבודה קשה והם מקבלים שכר נמוך למדי.

במקום השני בדירוג נמצאים עובדים שמקבלי שכר גבוה יחסית, אך גם כאן, זה לא ממש מקהה את הסכנה. אחרי שנים בפסגה, נפלו הדייגים למקום השני בדירוג. 117 מכל 100 אלף עובדים בתעשייה מתים בכל שנה. דיג הוא מקצוע שמפורסם בשל רמת הסיכון הגבוהה בכרורה בו, בייחוד דיג באלסקה, שם עלתה כמות המיתות בשנים האחרונות.

טייסים הם בעלי המשרה השלישית בדירוג. כמו חוטבי עצים, הטייסים ומהנדסי הטיסה חשופים לתקלות במערכת וגם לנפילת חפצים כבדים. 71 טייסים ומהנדסים נהרגו בארה"ב ב-2012, קצב של 53.4 לכל 100 אלף.

אז בפעם הבאה שאתם מתלוננים על ערימת המסמכים שמחכה לכם במשרד, העמיתים המעיקים והבוסים התובעניים, תזכרו שזה יכול היה להיות גרוע בהרבה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.