חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

חשש מביטול פעילות יחידות מילואים: "סיכון שאסור לנו לקחת"

החלטת הרמטכ"ל על ביטול הפעילות השוטפת של יחידות המילואים בשל הקיצוץ בתקציב הביטחון גוררת תגובות רבות. החשש הוא כי קיצוץ של 3 מיליארד שקל בתקציב הביטחון "מעכשיו לעכשיו" מחייב פגיעה היכן שאפשר, ולאו דווקא היכן שצריך מבחינת סדרי עדיפויות.

פגיעה משמעותית צפויה במחקר ובפיתוח וכמו כן עלולה לחול ירידה בכוננות ובכשירות של צה"ל, "עד חזרה לימי מלחמת לבנון השנייה", על גורמים בצה"ל. "המחיר אינו קל, ובתקופה הקרובה נאלץ לבצע קיצוץ בימי המילואים, בתקנים ואלי אפילו נאלץ לסגור יחידות מסוימות", אמר אתמול שר הביטחון משה (בוגי) יעלון.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"מערכת הביטחון היא מערכת גדולה שאינה יכולה כל שנה לשנות את סדר הגודל של התקציב", אמר הבוקר לגלי צה"ל אלוף (מיל') עמוס ירון, לשעבר מנכ"ל משרד הביטחון. "כשפועלים כך, מקצצים לא איפה שצריך אלא איפה שאפשר כדי להביא כסף מזומן ולענות על התכנית התקציבית. אם היו פועלים לפי מתווה ברודט היו משחררים את הממשלה מהחלטות שנתיות שעושות לא טוב עם מערכת הביטחון".


צילום: רויטרס

"אנחנו לוקחים סיכונים שאסור לנו לקחת", מוסיף ירון. "מה זאת אומרת מבטלים את האימונים? כשמקצצים עכשיו בתקציב – יבטלו אימונים, וזה דבר לא טוב לאורך זמן. זו לקיחת אחריות שהייתי נרתע מלקחת אותה, האיזור שלנו רוחש תהפוכות ואף אחד לא יודע מה יהיה מחר. צריך להקפיד שהגרעין שמגן עלינו יהיה כשיר. הייתי מקצץ בהרבה מאוד מקומות בצבא אבל במסגרת תכנית ארוכת טווח".

"אפשר לסגור יחידות ולא צריך להתבסס על נוסטלגיה", מסייג ירון, "בחלק מהמקרים צריך לתת פתרון או תשובה לסגירת מערך מסוים – ובחלק לא. הטכנולוגיות מתקדמות לא רק אצלנו אלא גם אצל האויב. כל נושא הסייבר הולך ותופס מקום נרחב, ואנחנו צריכים להשקיע בו מחשבה וכסף. תקציב הביטחון לוקח היום בערך 6% מהתוצר, ישראל יכולה לעמוד בו בתנאי שלא מקצצים מהיום למחר, זה פשוט חוסר אחריות".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן